torsdag 21 maj 2015

en underbar morgon hos mig ,strålande sol där jag bor i alla fall-

Vilken underbar morgon, men jag var nog inte riktigt vaken.
05,13 var jag uppe i morse, då kollar jag alltid hur många grader
jag har på termometern 05,15, hade jag, då tänkte jag min stolle
har jag klocka där med. Hur dum får man bli?
Att man bara kan tänka så, är ju verkligen ett tecken på åldersskada. Eller hur ?
I går hade jag besök av min frissa,  Så här såg jag ut innan
hon kom och klippte mig.

När hon var klar, såg det ut som en peruk låg på
sopskyffeln , så mycket klippte hon av.
En stor vit bulle av hår.
Så underbart, kände nästan inte igen den snygga kvinnan i
spegeln, HJÄLP det var ju jag.


 
 

I går kväll hade vi besök av Hammarby på parken, vi fick in ett
mål, sen var det ju bara att kolla på 377 för att kolla på resultaten.
Hurra det blev inget mer än vårt mål, 3 poäng det är ju det som
räknas. Samtidigt var ju Barnens Mästerkocks tävling. Vilka
underbara ungar Att de kan, och tager emot kritik ibland. Det har man ju svårt själv ibland att ta, fast man är vuxen. 

 
Mannerström är ju som en stor Brummebjörn, och bliver själv rörd
till tårar. Så är det ju med oss också, det är så härligt att följa dem på denna vandring.

 
Jag för min del älskar den lilla Smålänningen Edwin , det bliver ju gärna så att man fäster sig för någon. I går var det ju bakning och
som han sa, jag gör så gott jag kan ,skiter det sig så är det inget man kan göra något åt. Han trodde inte att han skulle vara med så här länge.
 
 
Ser Ni vad det växer i min hink, skall bli roligt att få se vilka färger blommorna får, när de börjar att klättra.
Pelargonerna kommer i alla fall, men det som försvinner nu är


bara resterna som är kvar från Födelsedagen,

 
 

 
Och nu är det slut på denna rundvandring med, ha nu en bra dag
Jag skall taga mitt förmiddagskaffe och en Rabarbärspaj  , nästan
kolsvart. Det är sådant man inte berättar, men inte Hajan inte hon
berättar hela sanningen. kram från mig.

 

8 kommentarer:

  1. Hade också frissan denna vecka men mitt fick lite färg på sig också ,lite fåfäng är man ännu .spännande med det du har i hinken ,solen skiner på oss idag, för första gången såg jag 20 grader idag .Har varit till tanläkarn idag .Kram Nette

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Trodde det skulle komma en bild, när du var nyklippt och grann, men, nej, ingen bild...

    Haha, neej, 100 år sedan du var på Waldemarsudde kan det ju inte vara, det är jag alldeles säker på!

    Fina pelargoner du har, spännande att se vilken färg blommorna i hinken får.

    Kramar från Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Kan tro att du är fin nu, så skönt och bli klippt nu före värmen kommer. Och jag gillar också Edwin, han har så roliga kommentarer.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Ja den där lille Edwin är för go. Han har nog blivit en liten favvo här hemma också.
    Puss o Kram

    SvaraRadera
  5. Oh, det är så skönt att bli fixad i håret, man känner sig som en ny människa och så doftar deras produkter så gott!
    Så fint du har det på din balkong, rena oasen.
    Och ja, dom är fantastiska dom små barnen som lagar mat. I den åldern visste jag inte åt vilket håll köket låg hemma, jag lovar. Och när jag flyttade hemifrån, då var jag rejält vuxen, konstaterade mina föräldrar att jag skulle svälta ihjäl eftersom dom sa, att hon kan ju inte koka vatten utan att bränna vid....
    Trevlig helg, kram
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Ja, då är vi fina i året båda två.
    Jag färgar mitt hår. Det är väl ungefär som det var innan de grå stråna tog överhand.
    Ibland tänker jag att de grå ska få synas.
    På sommaren är håret så blekt så då skulle jag kunna sluta att göra något åt det. Ja, vi får se hur det blir.
    Det är så dyrt med färg och slingor. 1120 kostade det mig, lite klippning var det också.
    Jag gillar normalt inte matlagningsprogram, men de här barnen och deras matlagning, det gillar jag.
    Men är det inte lite väl begärt att 11-12- åringar ska kunna koka hummer och sen dela dem. Tror du inte de har lite hjälp som vi inte får se. Ja, man undrar!
    Jag har tröttnat på att laga mat.
    Du är verkligen en förebild hur man ska vara i köket fast man lagar till sig själv. Vi är ju två och turas om med matlagningen.
    Idag är jag gräsänka och jag tänker göra mig några goda smörgåsar till middag
    Trevlig helg och
    kram av Viola

    SvaraRadera
  7. Eva i Dalarna22 maj 2015 17:52

    Inte vet jag om det beror på åldern det där med termometern och tiden, vem som helst kan väl ta fel så tidigt på morgonen!. Idag steg jag också upp klockan fem för att åka o vara barnvakt. Lek blev det hela dagen med två goa barnbarn men nu är mormor trött. Trevlig pingst lilla Hajan!

    SvaraRadera
  8. Grattis i efterskott till rara dig!!!
    Du gör så roliga inlägg om ditten och datten. Så fint på balkongen din med blommor och blader. Du njuter säkert för fullt där i nya frisyren.
    Önskar dig en trevlig helg.
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera