lördag 9 maj 2015

God morning Ruth, det var inte min Lindalle.

 DEN SOM GJORT TRE TRALLANDE JÄNTOR


TRE TRALLANDE JÄNTOR.

Gustaf  Frödings visor, Alice Tegner melodin.




Gustaf Fröding, har satt texten, Alice Tegner musiken .

MEN DET JAG GLÖMT VAR, ATT , GUSTAV DEN VI ADOLF , VAR HÄR 1953 PÅ SIN ERIKSGATA. På den tiden åkte Kungligheterna tåg, de hade ju egen kupe` . Greve Hamilton var
här och berättade.
om stationen och lind-alle`n , ,hm hade vi ingen  här, som hade talets gåva , här i kommun, typiskt förr de på landet kunde inget i vissa ögon

Åby Station  första klass kostade 60 öre, 2a klass 40 öre , ståplats
kostade 20 öre.

Ha,ha kungen i Åby 1953, undrar vad jag gjorde den dagen
kommer inte ihåg något om detta. Jag arbetade väl då, barn
fick vi inte förrän 1958. Ja det är länge sen, men tiden går och vi med den.




Bakade 2 sorter småbröd också, det får duga.
 
Jag gjorde Havrekakor och  Kola kakor med , de kakorna

brukar de flesta tycka om. Jag brukar inte fira mig själv så ofta,
men mina ungar och barnbarn brukar komma.
Det var en konstig avslutning på Lets Dance i går, så tjusig Arja
är, kan inte fatta att hon år 71 år, vilken kvinna.

Jaa de var duktiga, alla men så är det ju detta att rösta. Det kan jag inte hålla på med , det blev alldeles för dyrt i förra omgången.
Hoppas vi får en vettig förklaring varför inte Laila fick några
telefonröster. Det verkade lite skumt tycker jag.
Nu skall jag fixa till falukorv till middagen. Ha en bra Lördag.

 
a
 

9 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Åhhh så gott det ser ut med dina bullar och kakor! Just såna havrekakor bakade alltid min farmor.
Jaha, fick ni barn 1958, då är ditt äldsta barn lika gammalt som mig, där ser man.

Kram Anncathrine

Nette Cecilia sa...

Hihi, här är det en -58 också .En bra årgång kanske.Så mycket gott du gjort .Visst var det synd att duktiga Laila åkte ur men dom är ju alla duktiga .Ha en fin helg ,Nette

Mamma C sa...

Man undrar hur vi är funtade svenska folket. Det måste vara annat som vi röstar på, inte hur dom dansar.
Kram på dig

Blommiga Rutan sa...

JA! Visst var det roligt! Vill ha din adress så jag kan skicka vinsten.
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Ja kul med lite kuriosa! Ja röstningen går på ena höft ser man;( Aha då fick du barn samma år som jag är född också...1958:) GRATTIS till vinsten hos blommiga rutan.Har vunnit hos henne en gång,VAR sååfina vinster så..Kram Gunilla ♥

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till vinsten, såg att du vann! Är det inte roligt att vinna, så säg.
Flickorna i Småland brukade min mamma sjunga för mig, jag kan riktigt höra hennes röst när du skriver om den.
Let's Dance orkar jag inte med en gång till just nu men så klart jag läste om det!
Kramar

Ölandsvindar sa...

Något kungabesök har vi inte på gång här just nu men landshövdingen kommer på nationaldagen så förberedelserna har startat. Själv pustar jag ut idag efter helgens aktiviteter, plockar undan och tvättar dukar som vi använt på borden. Passar på idag när solen skiner och vinden fläktar. De är nog snart torra.
Kram från Kerstn

Livet på Vestergård sa...

Oj, så gott det ser ut det du har bakat! Här blir det inte ofta hembakt nu för tiden, tyvärr för gott är det och ljuvligt doftar det ju i huset sen :)
Hoppas att du får en riktigt fin dag!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Först, grattis, såg att du vann hos Blommiga rutan, det var roligt. Och jag ringde inte heller under Lets dance, blev alldeles för dyrt sist för mig också!
Kramar/AM