torsdag 30 april 2015

sköna Maj välkommen



Sköna maj välkommen , passar ju i dag , när vi skall fia Valborgsmäss. Vi måste ju få fira våra
dagar trots allt annat som händer i världen.
Jag skall bara fira hemma ,med lite sill och potatis och ett glas öl, det räcker för mig., eller jag
kanske tager sillen i morgon och tager mig en god soppa i dag.

Två plåtar med härliga Kanelbullar, den ena plåten höll på att gå åt
Helsicke , men jag vaknade till, eljest har det nog blivit kolbullar.
I morse tidigt kom min dotter med en kartong med godis.
Det var två st Budaperstbakelser från Konditoriet.
Så gott det blev uppe på min Havregrynsgröt som jag nyss ätit.
önskar jag Er alla denna bild skulle jag velat haft överst, men
tyvärr glömde jag det. Jag skall se från Lunds universitet på TV
vid 18,00 , det brukar vara så fint , med Magnolia träden som blommor. De har slagit ut hos min dotter i alla fall.
Visst är de vackra, de ser nästan konstgjorda ut i all sin prakt.
Ha en trevlig Valborg vi kanske ses i kväll vid universitetet,
härligt med alla vårsångerna. Sen skall jag se Humorgalan på
samma kanal. Det bliver ju hjärtknipande, men så är livet
allt är inte toppen jämt, men det vet vi som har varit med ett tag.

PS, Det blev Soppa nu, och sill i morgon DS



12 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka härliga Valborgsbilder du visar! Ja, Magnolian är helt ljuvlig nu! En sån skulle man ha!
Så goda bullarna ser ut, man känner nästan doften!
En riktigt fin Valborg önskar jag dej, Hajan!
Kram
Lisa

Nette Cecilia sa...

Magnolior är ju en favoritblomma men dom trivs inte så här långt norrut.Trevlig Valborg ,Nette

Rantamor sa...

Ha en trevlig kväll söta du.

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Tack för en trevlig förmiddag med en massa tjatter med varandra. Som du vet körde jag med snabeldraken när jag kom hem ;). Nu har vi sett lite på dumburken och ska snart hoppa i säng. Min lilla gubbe jobbar ju i morgon.
Kram på dig

Anki sa...

Vackra bilder och härlig vårsång! Jag förstår att du hade en trevlig Valborgsmässoafton... önskar dig nu en fin 1:a maj också!
Kram

Gry Karlsen sa...

Så vakre Mangolier og deilige kanelboller! Jeg tenker på deg når jeg pynter mine vinduer til hver måned. Tror du er den som setter størst pris på det! :) Jeg har det travelt for tiden, holder på og skrive bok sammen med en av mine søstre, det og full jobb ++ tar all min tid, men kjøkkenvinduet mitt tar jeg meg tid til. Håper du liker det! Ønsker deg varme og fine maidager! Stor klem fra Gry :)

Eva i Dalarna sa...

Jag ska också se på sången från Lund ikväll, det är så vackert med blommorna och sången. Sen bär det iväg till jobbet!
Önskar dig en trevlig helg!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Sill är jättegott, passar bra en sån här helg. Och det var jättefina bilder på Magnolian.
Ha en fin 1a maj
Kramar/AM

Ölandsvindar sa...

Vi lyssnade också på Lundasångarna. Lite tradition faktiskt! Här åt vi varmrökt lax, importerad färsk potatis och fiskaffärens äppelsås som passar så bra till. Lättlagat och gott!Det regnar idag men jag måste nog ut i alla fall. Jag hör ropen från växthuset: "Vi vill flytta till större krukor". Så det är väl bara att lyda.
Kram /Kerstin

Stolpåsgård sa...

Magnoliorna är ju alldeles underbara!!! Tänk om jag skulle hitta ett som ville växa hos mig...
Vilket härligt valborgsfirande du planerat hoppas det blev på topp!
Vi var ute och åt med våra barn och barnbarn på restaurang, så mysigt. Sedan somnade jag nio...hämtade yngsta på stan 03 och sov sedan till nio, snacka om trött!!!
Trevlig helg på dig, kram Sussi på Stolpås

Annes vita rum sa...

Underbara Magnolia! Har alltid önskat mig ett sånt vackert träd.men vi bor på en bergsklippa så här finns inga växter alls...
I dag eller hela helgen bara massa regn:( men vädret ser lovande ut till veckan... Vi tröstar oss idag med födelsedagskalas hos äldsta sonen som idag blir 41 år:)
Ha de gott kära Hajan! Kramiz

Snäckskalsdalen. sa...

Härliga körer är extra vackra så här när våren gör sitt intåg, det hör liksom till. Här på landet har vi inga körer direkt så det får bli tv, men det går precis lika bra!
Vilka härliga bullar du bakat, riktiga kanelbullar. Det skulle mannen min se, han älskar det och äter två var dag, varken mer eller mindre!
Agneta kram