lördag 18 april 2015

Så synd att Björkman åkte ur tävlingen

Så är det snart över, härliga Lets Dance , vi har ju följt detta nu
i flera veckor. Jag tycker att Ingemar hade gjort sitt.
Jag skulle nog ha velat haft Jonas Björkman kvar till finalen.






Men nu blev det inte så, för många röstade på Ingemar Stenmark,
visst jag tycker Ingemar har blivit bättre, och bättre .
Men så bra som Jonas Björkman har han inte blivit.
Det är ju dumt av mig att lägga mig i röstningen, men, men
Marie och Christian är ju ett underbart par, hoppas de får vinna
och får den fina skon med sig hem. De har verkligen givit järnet
denna tid. Ni vet ju att jag är lite av en TV nörd, Jag brukar ju följa
sådana program.
Det är tråkigt också att läsa pressen i dag, Ingemar ville inte att någon annan skulle få skon. Vi som varit med några år vet ju att Helenius alltid ordnar så skon åker i golvet och går sönder. Första året det hände blev man ju lite chockad, Men inte nu längre, nu
väntar man bara att den skall ramla ner.







Nu får vi hoppas att Juryn är med på noterna, och att De får
bestämma själva, men så är det ju inte.
Jag tycker Juryn har varit bra i år, de har varit bra samspelta.
I kväll sitter Hajan och bedömer Femteklassarna,
Sen slukar jag Mr.Selfridge  det är min lördagskväll-
Nu skall jag fixa till middagen, som bliver kokt Frukostkorv
med god Pepparrotssås till.
Ni får träffa tjatiga mig i morgon igen.
Tack till Google och Evan för de nlånta bilderna.

7 kommentarer:

  1. Håller helt och fullt med dig ifråga om dansen ,kan inte förstå ,är det en proteströstning emot hela tävlingen för inte kan ju svenska TV tittare vara så blinda att dom inte ser vem som är bäst.synd om Björkman . Vi här på finländska sidan följer nog med programmet också ,vi kan ju inte rösta ,ja vi kan ju inte rösta på någonting annat än riksdagsvalet imorgon och då måste vi rösta för vårt svenska språk ,vi bor tror jag i ett ingenmansland här i svenskfinland .Jag kokar risgrynsgröt nu och vi ska äta den med hjortronsylt ,trevlig lördagskväll ,Nette

    SvaraRadera
  2. välkommen Nette att hälsa på mig.
    Läste om att Ni måste rösta just om språket.
    Här spelar det ingen roll hur man röstar . Det bliver inte som man vill i alla fall.
    Risgrynsgröt är väldigt gott
    tycker jag. nu är det dags att
    ta eftermiddags kaffet.
    i morgon kommer min son hit, han har köpt ut lite på systemet åt mig. Själv tager jag inget längre
    men skall bjuda på det.
    Det kommer reportage på bloggen
    ha,ha jag bra skojar. Ha der bra lilla vän önskar Hajan

    SvaraRadera
  3. ha,ha nu skrev jag på min blogg
    skulle ju vara till Dig lilla vän.
    Gamla käringar och data, så kan det gå,
    Tycker det är roligt att du hittat till mig.
    risgrynsgröt tycker jag mycket om.
    Här har blivit jätte konstigt med att
    rösta. det är bara skit
    förlåt uttrycket-
    kram Hajan

    SvaraRadera
  4. Halloj, ja man blir lite frustrerad av hur vi röstar.
    Idag har vi jobbat hela dagen ute i trädgården. Nu ska vi sätta oss i tunna och värma våra trötta kroppar.
    Kramis på dig

    SvaraRadera
  5. Jag kan allt hålla med dig om Björkman, men se, Stenmark är Stenmark för alltid för mig, antingen han kan dansa eller inte, spelar ingen roll.....
    Låter som du får god mat idag också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Jag håller tummarna för Marie det har jag gjort hela tiden. Jag såg det en kvällstidning skrev om Ingemar och glasskon de får till det så dramatiskt i sina rubriker och så är det inte ens så, man blir trött på dem. Önskar dig en fin kväll och en fin vecka som kommer. Kram Katta

    SvaraRadera
  7. Åh, korv och pepparrotssås, det var länge sedan. Hade nästan glömt bort den rätten! Det får bli någon dag den här veckan hos oss. För övrigt vet jag inte hur veckan blir för på tisdag eftermiddag ska jag lämna in min dator för övertankning till en ny, modernare och med större kapacitet. Sen får jag se om jag lyckas sticka in alla sladdar i de rätta hålen.
    Kram från mig /Kerstin

    SvaraRadera