lördag 4 april 2015

Påskkafton hos Mormor och Morfar

 


Så var det äntligen Påskafton och alla snälla barn fick ju sina
Påskägg. Jaa här var faktiskt alla barnen snälla. Jag tyckte De var
jättegulliga. Min dotter hade handlat så bra till ungarna, nyttiga
saker, spel och kläder, snygga tröjor. Jag hade ju köpt riktiga Påskägg, jaa lilla Axel fick inget gott det var frukt och strumpor,
+ några små spel.
 

Det höll på att gå riktigt illa, Axel hade för brått med att slänga i sig maten,  men mamman till Axel fick loss på det som hade satt

sig på tvären.

Oh vad det pratade på med varandra vid matbordet, jag fattar inte
var tiden tagit vägen. Julia är en jättefin tjej, Wilmer och lilla Axel
leker jättebra med varandra.
Det var småvarmt till maten, massor med gott, Kycklinglår,
Baconkorgar med god fyllning. Ägg i äggkoppar, Råstekt potatis
och Köttbullar, korvar och goda ostar. Tyvärr var inte jag och tog några kort, innan vi började att äta.
Mina barnbarn med respektive är så snygga och fina
att det är en fröjd att höra på dem. Så jag glömde helt bort kameran
men , men de hjälpte mig att påminna mig så jag fick  några kort
i alla fall..
Efter-rätterna  hade värdinna gjort i små plastglas
så det var bara att välja. Goda röror med Panacotta, Mango
och Jordgubbar i. Vackert var det med, det är ju härligt för
ögat . Där satt vi 16 st och liksom bara väntade på betjäning.
Vi sjöng och vi hurrade för 35 åringen och brudparet som
firade 30 år det så kallade Pärlbröllopet.
Jag blev så glad, Cajsa tog ett kort på mig och Martina, hon
har ju nyss kommit hem från Idre, där hon åkt skidor.
Nu längtade hon till sin mormor och skulle vara hos dem ett par dagar. Jag är ju farmor till henne, men jag fick kramar med.
Efter kaffet fick jag skjuts med sonen hem, då var jag nöjd för denna dag. Jag tror nog min dotter också var nöjd efter allt slit,
bra ordnat lilla gumman. Per och jag gratulerade Brudparet med
Tina Nordströms vin, det har fått ett bra betyg, hoppas de
tyckte om det. Nu är jag nöjd för dagen och vill gärna krypa till kojs.  Vad säger man krypa till kojs för, det kan ju hända när man var yngre, mycket yngre då kröp man ibland till kojs.
Hoppas Ni också är nöjda med er Påskafton.


 



 
 

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack själv för en trevlig och fin dag. Alltid lika kul att ordna middag till familjen. Skumpan var jättegod. Vi öppnade en och tog ett glas när alla hade åkt hem
Nu ska jag hoppa i säng.
Puss och kram

Anki sa...

Ser att du haft en härlig Påskafton... ser såå trevligt ut!
Hoppas du inte är alltför trött nu idag.
Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin påskafton ni fick, roligt och träffas och äta gott och ha det mysigt.
Ha nu en fin påskdag
Kramar/AM

Tummelisa sa...

Allt ser så trevligt ut. Så snygg på bild är Du också. Verkar vara en trevlig påskafton. Här åt vi också småvarmt, men det var bara gubben och jag. Nu har vi så mycket mat kvar att vi får äta i flera dagar.
Lite väl mycket godis har det blivit för mig här....
Du får ha en fin fortsättning på påsken.
Kram Tummelisa

Rantamor sa...

Vilken härlig dag du hade med alla all släkt omkring dig, det allra bästa för dig.
Själv har vi inte haft nå av barnen här och inte fått pussa på ett enda barnbarn...buuhuuu.
Näe vi har haft en trevlig påsk iallafall.
Rantafar är inte så pigg just nu så det är lite tunga dagar för han. Borde nog varit mera uppmärksam och beställt en rejäl cortison kur till han innan påsken.

Ha nu en fortsatt trevlig påsk.

Tjingelingen från Rantamor.

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Peking.
- Ser att ni haft en kanonfin påskhelg i Peking.
Jag var uppe en sväng i Östergötland igår. Men nu är jag Smålänning igen...:o)
- Ha en fortsatt fin helg !
Hälsar Henning och Blondin-Ida.

G:a Affären sa...

Vilken fin samvaro ni fick, och då kameran glöms bort brukar det vara extra intensivt.
Fina och säkert goda efterrätter!
Och så fint kort på dig och Martina, en söt tjej.
Krypa till kojs, ja hellre det än hoppa i säng!


Önskar dig en fin sista påskdag det här året!
Kramar /Cia