måndag 20 april 2015

Olika ämnen i kväll, hur skall det sluta ???

Fram på kvällen , blev jag faktiskt så här glad över ett telefonsamtal. Samtalet kom från en pratsam ung man, på 6 år. Så
glad man bliver , jag hade skickat via You Tube lite musik. Sen tycker jag själv om att göra verser och tydligen hade någon läst för honom vad jag skrivit. Min dotter hade köpt något han kunde böja,
det får jag väl höra sen. Jag hade lämnat pengar till gåvan hon brukar ordna  sådana saker åt mig.   Jag slutade samtalet med Puss,puss och det gjorde han med.  "det värmer gott "
Sen var det bara elände IFK Norrköping fick stryk med 3-1 av
Helsingborg. Usch så tråkigt det var.

Enda ljuspunkten i kväll, var ju programmet med Ernst från
underbara Toscana. Åh, jag tycker jag känner dofterna som fanns i
Italien. Dessa underbara affärer, Jag har inte varit tusen ggr där
men jag glömmer inte de platserna vi varit på min man och jag.

Det var många härliga rätter han lagade i kväll, enkla men goda.
I kväll var det inte heller så svårgjorda saker han gjorde, ibland brukar han bygga ihop allt möjligt,  man knappast har användning av, Men alla Ni som har uteplatser , jättebra med lerkrukorna
som man fyllde med sådant som man behöver om kring sig, just
när man lagar maten ute vid grillen eller så.

Det är lite svårt tycker jag , när man hör samtidigt nyheterna
hur många som förlist ute på havet. Stackars människor, stackars
anhöriga till dem. Folk som haft ett helvete där de bor, och sen
försvinner med ett dåligt fartyg , som de betalat de sista slantarna
för den resan.  Hur skall Europa göra nu, något måste ju göras
och det snart. Förlåt att jag låter så här, ville det skulle bliva en
härlig upplevelse med Ernst, men tyvärr tar det andra över.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Han blev supernöjd över sakerna han fick. Tyckte Ernst program var toppen också. Nu ska jag hoppa i säng.
Kram

Polargrevinnan sa...

Jag håller med dig att man blir lite nedstämd av allt elände i världen.
Jag förstår mig inte på EU som inte tar tag i flyktingfrågan.
Alla måste hjälpa till så att människor får komma i lugn och ro.
Visst är de härliga och så naturliga de små liven.
Jag har just lagt in ett inlägg med bilder från min promenad idag.
Vi brukar ta en runda som tar drygt en timme. Men idag blev det längre pga allt fotograferande.
Det har inte blivit av att jag tittat på Ernst program. Alla verkar gilla honom. Jag gillar inte program där det lagas mat. det ena konstigare än det andra.
Ha det bra.
Kram Viola

Rantamor sa...

Jag tror jag skrivit tidigare att jag inte gillar Ernst, vet inte riktigt, men så är det bara.
Alla kan ju inte älska alla här i världen.

I går var det sista delen på serien Jordskott som vi följt med, vi satt nog lite frågande när att var slut.
Som två fågelholkar.

Ha nu en finfin dag kära du, gillar heller inte vintern, men kan inte neka att det var fint där uppe just nu.
Men skönt att vara hemma igen,
Tjingelingen från Rantamor.

Eva i Dalarna sa...

Jag gillar Ernst men ibland kan jag inte låta bli att skratta åt karln. Men härligt nu när han är i Italien, det är ju vackert i Toscana. Jag har aldrig varit dit men nån gång så.....Underbart vackra tallrikar han serverade middagen på!