tisdag 14 april 2015

Morn, Morn strålande sol, underbar morgon än så länge

När min son kom hem till sig i Söndags, luktade det brandrök
något förfärligt i trapp-uppgången. Det är ett höghus han bor i
när han gick ur hissen var det ändå värre.
Det var på balkongen ovanför som det brann på, Per gick upp dit
då hade Brandkåren kommit , det första Per såg var en rullator
grannen ,är över 90 år. Han hade bara stått på balkongen och rökt,,
i söndags var det ju halvstorm, men han tänkte väl inte på det.
 Han berättade det för mig när jag ringde om hans matlåda.

I går var det inte roligt heller, Elvsborg slog IFK Norrköping
med 4 mål.  Då var nog min son ännu mera ledsen Det var mycket
läste jag på nätet, som inte stämde.

Något som inte stämmer här heller är tiden, kl 11,00 kommer de och städar här. Förmodligen bliver det samtidigt som de kommer
och borrar för bredbandet. Det är runt omkring mig hela tiden,
hoppas De inte glömmer mig.
I går försökte jag se på Parneviks familj på 5an. Den trevliga
kocken Melker Andersson var där, De frågade om de hotelser han
har fått, och om bränderna som varit på 2 av hans restauranger.
Tack för att han inte berättade det, det räcker ju ändå. Sen var
barnen Parneviks och Erik Saade på en glassbar, när han började
att sjunga fy vad larvigt, glassgubben var inte ett dugg intresserad.
Inte jag heller.
Ekstrand och Saade var med ut på Jespers lilla båt, Men
Ekstrand tyckte det blev lite varmt + ölen.
Han ville inte stanna utan längtade hem, ett plus för honom.
Jag tror också det blev lite mycket för Ekstrand knubbig som han är, men glad och TREVLIG.
Ännu har ingen kommit hit och borrat, sådant här tycker jag är jobbigt, att vänta. Jag får nog städa själv i dag, så kan det bliva.
I dag skall Hajan bjuda på ugnstekt falukorv och råstekt potatis.
God middag på er alla bloggvänner.

9 kommentarer:

Rantamor sa...

Hoppas din dag bli trevlig trots borrande av bredband och städpatrullen.
Du har alltid så posituvt att se på allt så jag tror att allt ordnar sig för dig.
Här dansar snöflingorna i luften, och vårfåglarna ser allt lite vilsna ut.
Ska kanske gå ut med en filt till dom för att värma sig under.

Tjingelingen från Rantamor.

Snäckskalsdalen. sa...

Ibland blir det inte riktigt efter schemat.....här väntar vi på att man ska komma och svetsa ihop fiberkabel som vi har "fått", men helt klart lär det inte bli förrän till sommaren. Men vi hoppas det blir bättre för nu krånglar det väldigt mycket här.

Tack för dom fina orden du skrev om mitt lilla resereportage! Ja, det är som du skriver mycket roligare att handla sin mat över disk och man slipper den där äckliga plastinpackade maten. Och det var roligt med din man och äggen och den andra maten när ni var söderöver.
Din väninna som åker till Toscana varje vår förstår jag, jag skulle kunna åka tillbaka idag!
Ha det gott, stor kram
Agneta

Nette Cecilia sa...

Får väl artigt säga hej när jag skriver en kommentar som ny följare till din blogg ,gillar ditt vardagsprat.Har ofta löst dina kommentarer inne hos farbror Henning .Hälsningar från idag vita Österbotten ,Nette

Mamma C sa...

Såg lite av programmet på play igår. Men jag tycker inte det är så himla kul faktiskt. Vilket skit när man inte har en bestämd tid för saker som ska göras. Att inte bredbandsbolaget håller dom kan jag förstå. Men hemtjänsten borde hålla något sådär tycker jag.
Kram

Anonym sa...

Jag vill ha FALUKORV !!!!
Finns inte att få tag i här.
Favoriträtt: Stekt falukorv
med stuvad potatis.
Stekt strömming ligger väldigt nära på andra plats.

Min systerson är go vän med Parnevik, rika ung-gubbar båda. Men systersonen skulle aldrig i livet gå med på att
bli med på TV.

Ruth i Virginia

Ruth i Virginia

Gunillasljusglimtar sa...

DU finaste Hajan! Det händer lite hos dig! Usch för brandkåren...Tur det gick bra...En stor kram från Gunilla med resfebern ♥

TantGlad sa...

Ruth får inte till din blogg adress. Skriv din exakta adress hos mig är du snäll. Jag vill ju hälsa på dig i ditt blogghem.

Kraaam.

TantGlad sa...

Halloj härliga Hajan. Gillar din vardagliga blogg som innehåller lite av varje serverad med en STOR portsions humor.
Du...Oj så fort det kan börja brinna. Lite räkning så kan de va klippt.
Har sett Parnevik två gånger tror jag. Tycker det är ett underhållande program. Många bra gäster.

Ha nu det jättegott fina du.
Kramkram.

Polargrevinnan sa...

Jag har inte suttit vid datorn sen före påsk. Dels har det varit krångel men främst är det att jag inte haft lust.
Nu har jag plötsligt satt mig ner och läst lite vad som hänt i bloggvärlden.
Jag håller med dig att gå och vänta på hantverkare är pest. Skönt när bredbandet blir klart.
Ha det så bra.
Kram Viola