onsdag 15 april 2015

Morgonstuns har Guld i mun. och kanske kaffe med dopp.

Om ni visste så lång tid det tog innan hantverkarna kom till mig.
Det var ju skönt för Hemtjänsten då kunde de städa i lugn och ro.
När äntligen killen kom till mig, så tittade han sig omkring och sa,
det bliver inget gjort  i dag, Du kommer att få ett nytt brev med
hur det skall bli. Det skall dragas från mitt sovrum, via tamburen
sen in i vardagsrummet. List utmed golvet, sen upp i taket i
vardagsrummet. Alla möbler skall tagas bort från väggarna. Bakom min säng sitter ett urtag från förr.

Jag kunde inte sova, kikade på klockan den var bara 02,45
nej tänkte jag, här ligger jag inte längre. Jag gick upp och satte på
kaffebryggaren. Tog fram en påse bullar från frysen och tinade upp 2 st. 03,10 drack Hajan sitt kaffe.  GUD så gott det var, skönt när
man bor själv och gör som man vill. Tänkte på vad min son sagt,
det ordnar vi, vi=dotter och måg, samt sonen. Det är toppen barn jag har.
Jag vill så gärna bo kvar här så länge det går, förstår ni.
Vet ju att det kommer en dag,, när det inte går längre, men inte nu
i alla fall. Bloggen får man visst ha på" hemmet" nu för tiden.
Oh så glad jag blev att Du Nettan hittade hit till mig, jag läser dina
rader hos Henning må du tro också. följer Ruth i Virginia med.
 Tant Glad skall jag lägga in hos mig, så jag inte glömmer dig.
Eva i Dalarna, som har hittat mig.     Skriver min bloggadress
i slutet på detta.  Mailadress.      Hason@telia.com
Bloggadress      www.hajan-vardagsprat.blogspot.se
 Vi gör så gott vi kan.
Ha en bra dag alla mina vänner.

Tusen Tack till Evan för alla dina underbara animerade bilder.

5 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Oj! Det var allt väldigt tidigt det! Nog för att jag håller med om att morgonstund har guld i mun, men....

Kramar på dig och skön onsdagskväll

Anncathrine

Nette Cecilia sa...

Hoppas du får göra som du vill länge än ,båda mina föräldrar gör som dom måste göra nu inte är det trevligt att se på heller .Men jag tycker det är så roligt att du bloggar man behöver någon att prata med så där om det ena och det andra .Min oas i tillvaron är ju fotograferandet ,då kommer man sig ut i naturen .Kram Nette

Änglarum sa...

Förr kunde vi gå upp mitt i natten,när vi inte kunde sova och ta nattamacka ..men nuförtiden sover vi för det mesta..men lite mysigt var det allt :0 visst är det kul med alla bloggvänner <3 må så gott< kram Jessica

Maria sa...

Hejsan kära Hajan!
Ja visst är det skönt ibland att kunna bestämma vad man gör och när. Nattakaffe är då alls inte dumt och blir ju inte sämre med något mumsigt till. Klart man får ha datorn med sig till hemmet men tror att du har det bra där hemma eller hur? Vad tråkigt med Maj, hon var alltid så glad å positiv när hon skrev.
Ha en finfin dag/kramen

Mamma C sa...

Det var länge sedan jag vaknade och var hungrig mitt i natten. Men man nu gör det så är det bra att man bara kan gå upp och ta sig något.
Puss o kram