tisdag 28 april 2015

Ja , Nu är det Måndag igen, men vilken måndag ?

Jaa det är redan Tisdag, men kände inte för att skriva på bloggen
i går kväll. Joo, då det var ju Ernsts program, med alla goda rätter
och besök här och där. Men så är det ju allt annat också på vårt
kära Jordklot. Lusten bara försvinner när man ser vad som finns
kvar vid Nepal. över 4000 människor, som saknas. Lavinerna på
Himalaya . Vi kan inte förstå allt om kring oss.
 
 
I dag var vi med på utflykt till Impruneta  där vi skulle lära oss
deras sätt att jobba med leran. Terrakotan har ju så vacker

färg nästan lite rödaktig. 

Det var allt möjligt gott som trollades fram där. Lasagnestubbarna
är ju något man kan ta efter. Kollade nyss på Recept . nu, för att få bilderna till bloggen
,

Lasagne är något jag gör ofta, och så lätt att frysa in i mindre
portioner. I går gjorde jag Kålpudding fast av Spetskål, det blev mycket gott.  Här skriver jag om vad som är gott, och vad vi skall göra. Tänkte på en gång på mamman i Nepal som inte hade ätit nu på 3 dagar, hon satt där med sin dotter som inte tittade upp utan bara sov. Tänkte också på det sista man hörde i går kväll
var ju om efterskalven, Svenskarna med hundarna hade ju mat med
sig för 3 dagar. Nej vet ni jag tror vi slutar här, det blev inget roligt inlägg, kanske lite bättre i morgon. Klockan är bara halv fem så
jag lägger mig ett tag igen.



9 kommentarer:

  1. Kära Hajan Du har så rätt, det händer så mycket tragiskt och hemskt i världen.
    Såg också på Ernst igår, det är så vackra miljöer han vistas i. Laga mat och sy kan han också, undrar vad han inte är bra på?
    Vad gör Du uppe så tidigt? Att jag är uppe beror på att jag ska till jobbet snart. Hoppas Du kunde somna om ett tag till.
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  2. Bara så härligt att sitta och njuta och kolla på Ernst ! Undra vad han inte kan?Hoppas du kunde somna om en stund .Ha en bra tisdag .Kram Rita

    SvaraRadera
  3. Tyckte jag var morronpigg i morse men du bloggar redan vid halv fem på morronen. Duktiga du.
    Såg inte på Ernst i går kväll, men dom där lasagnestubbarna såg ju goda ut, måste jag pröva nångång.
    Tycker ju det är så gott med hemlagad pasta nu när jag köpte pastamaskinen.

    Ha nu en finfin tisdag lilla du.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Lasagnestubbar har jag gjort med skinka i och färskost. Köpte färska lasagneplattor då. Ja man blir så ledsen när man läser om alla stackars människor som har blivit drabbade nu i Nepal.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tänk att den där Ernst missar jag jämt, får nog ställa på larmet till nästa gång.
    Tänkte på dig när jag åkte till Torshälla i helgen. Vi åkte ju förbi inte så långt från dig då.
    Ha nu en skön vecka och njut av regnet som kommer, det behövs
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig angående katastrofen i Nepal. Stackars människor. Som väl är får de hjälp av många länder.
    Du är uppe tidigt ibland. Jag lägger mig sent och vaknar inte förrän herrn väcker mig - frukosten står då på bordet. Något att vara tacksam för men det blir så vanligt. I morron ska jag tala om hur mycket jag uppskattar den framdukade frukosten.
    Lasagnestubbar har jag aldrig gjort men det ska bli. Ibland är det svårt att hitta på vad man ska ha till middag.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Ja, det händer mycket otäckt i världen... både sånt som människorna ställer till och sånt vi inte rår över... stackars människor!
    Ser gott ut det där som Ernst gjorde... du får berätta när du testat :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Ja, herregud så mycket otäckt det händer runt om i världen hela tiden.
    Underbar "verklighetsflykt" att titta på Ernst, så trevliga program, så vackert och så många fina recept.
    Du är såååå hjärtligt välkommen att kika in hos mig, klart att du inte behöver handla!!! Tycker bara det är så roligt att du kikar in och att du så ofta kommenterar, det blir jag jätteglad över!

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  9. Ja det är mycket ledsamt som händer uti världen..samtidigt rullar livet på i samma fart..just nu försöker jag njuta av all grönska och härlig natur...det går så fort allt)Det har man aldrig hört förut hi hi..Ha en fin valborg Hajan<3 kram Jessica

    SvaraRadera