söndag 12 april 2015

I dag blåser det över Östgöta Slätta

Min första middag ute på Balkongen, det blev pasta

och god Spendrups öl till. Vilken härlig dag så jättefint.

Postkodsmiljonären var hur intressant som helst.
En 69 årig kvinna norr ifrån, Rickard intervjuade på
sitt vis. Och gubben har Du med dig , en snäll gubbe
skojade han och sa, Då svarade hon snäll och snäll.
Förmodligen var inte han så engagerad som hon,
har han varit dum emot dig, hm. hm svarade hon.
Hon var så duktig, måtte hon kunna vara med länge.
Kvällen avslutade jag med Mr Selfridge, så underbara
engelska serier är.

I morse 08.10 såg jag Minnenas television ett
underbart program om Lantbrevbäraren John Nilsson,
under sina turer som brevbärare hade han
kameran med sig, och fotograferade allt. Oh vilket underbart program, vilka underbara människor han¨
kom i kontakt med.
 
 Det var Edvin som han lovade i ett svagt ögonblick,
att slakta kaninen åt honom. Dessa människor han
berättade om, hade bara sin enda kontakt, med just
honom. Svt play ligger det på just nu.
John var tydligen en känd fotograf, och har fått visat
sina filmer på skolor och pensionärsträffar.
Glömde bort all tid, sådana filmer älskar jag.
Vi åt Skinkstek till middag i dag, och så tog
vi färdiggjord Potatisgratäng till.
Sen avslutade vi med kaffe och de sista på
kladdkake muffins. Nu är både Kivi och Gräddvispen
slut. Men gott blev det vi tog 2 var nu innan Per åkte hem.
En trevlig stund tillsammans, som vanligt när
mina barn hälsar på.
Kan ni gissa vad detta är, Månlandskap kan det vara
icke sa NICKE , det är mina blommor som redan syns nere i Hinken. Så detta är början på Klockrankan och
Blomman för dagen. Hajans följetong kommer att
heta Hur är det i Hinken i dag ?

 

5 kommentarer:

  1. Så mycket gott du festat på i helgen! Vad roligt att fröna redan börjar gro, både Klockranka och Blomman för dagen blir fint på din balkong.
    Önskar dig en fin kväll och en bra ny vecka!
    Kram,
    Regina
    Ps. Det blåser väldigt här med

    SvaraRadera
  2. Så luftigt och fint det blev på balkongen när du bytte möbel, där satt ni bra. Här har vinden börjat avta nu, men det har varit ett väldigt blåsande.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Du får gärna visa hur det står till i hinken tycker jag! Så härligt det ser ut hos dig på balkongen. Får mig att önska bort all snö vi har och idag har det kommit två dm till. Ha en bra vecka!!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Hej kära bloggvän!
    Jag blir alltid så glad när jag är inne och läser hos dig. Du har så fina inlägg.
    Må så gott och ha en riktigt skön vårvecka!
    Kram Inga

    SvaraRadera
  5. Ni ser ut att ha haft en trevlig dag du och bror min. Ska bli spännande att se resultatet av det du sått.
    kram

    SvaraRadera