tisdag 21 april 2015

Hos Hajan på Sill och Gräslök, på hennes Balkong


Äntligen blev det av att fira våren, på min balkong,  Och vilken
dag det blev. Soligt och grant. Vi började en timma senare för
min kompis var först på en läsecirkel, Det är som det är först krånglade ju jag, för då skulle de komma och fixa bredband.
Men de kom ju aldrig som de lovat, och har inte kommit ännu.
Blomsterskålen med Penseerna på bordet. hade min vän med sig som en liten present. blommorna har olika blåa färger.
 
Vi hade ett par trevliga timmar tillsammans. jag hade gjort
en varsin drink på Citronvodka och flädersaft, samt bara resten
av lite  fruktsoda.
Till drinken hade jag gjort krustader som var fyllda med kräftstjärtar och en god stuvning. Till maten blev det en var sin nubbe, passar när det är sill och potatis.
 
I dag hade vi ingen efterrätt utan det blev Kladdkaka med
Hallon och Apelsinglass till. Det smakade bra till kaffet.
 
Jag kan inte skylla på att jag tagit korten med min mobil, nej
det är min lilla Canon. Tror jag måste ladda batteriet i kameran,
det är ett bra tag sen jag gjorde det.
Ewa du har så rätt med ditt tycke angående Ernst, jag har alltid
gillat honom, roligt med en karl nån gång som törs tala om sina känslor. Som väl är så har ju alla människor olika smak, det
är det som är det roliga.
hälsar Hajan

6 kommentarer:

  1. Ja, vilken underbar dag ni fick. Måste ha varit toppen att sitta och äta på balkongen. Jättefin present med söta penséer i också.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Oj vad jag blev sugen på sill och potatis och vad där hör till.
    Ha det bra och tack för alla dina härliga kommentarer.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Eva i Dalarna22 april 2015 12:43

    Åh så mysigt ni hade det och så härligt att ni kunde sitta på balkongen. Så gott ni åt! Hallon och apelsinglass till kladdkaka - underbart!

    SvaraRadera
  4. Åhh nu blir jag aviis! Härligt för er ♥ Ja man vet inte hur det blir i Turkiet med språk o så,hahahaha,kan inte turkiska ett skvatt:)
    Ha det så gott Hajan ♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Så underbart ni hade ,det kallar jag att fånga dagen ,Skålen med penséer är jag lite avis på men jag kanske ska köpa några själv ,till 1 maj brukar jag plantera i mina krukor ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Önskar jag kunde ha varit med dej och din väninna vid bordet! Det du serverade, är precis vad jag gillar. Och du har det så fint hemma hos dej!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera