torsdag 9 april 2015

Grattis Lilla RUTH på din födelsedag


GRATTIS  RUTH  , SOM ALLTID ÄR MED.



Ett fyrfaldigt leve för Ruth i Virginia. Kollade hos Henning och fick se att Du fyller i dag. Hoppas Du får se detta, blev så glad över vad
Du skrev om dina Norrköpingsår, och Handelsskolan. Där gick min Svärmor en gång i tiden, långt innan hon blev svärmor till mig.
Som Du förstått så älskar jag mitt Norrköping. Men där ni gick och dansade var nog Folkets Park.  Folkparken är fortfarande vacker,
men där var det bara ringlekar typ Midsommar.
Skickar med lite Glenn Miller musik, för det var nog det ni dansade till. Jag har aldrig dansat på några
dansbanor eller på andra ställen. Det tyckte inte mina föräldrar var passande.
läste om dig på Google, så mycket beröm Du fick där Ruth.

Jag hoppas den här dagen bliver bra för dig, tidsmässigt stämmer det väl inte, det är ju några timmar oss emellan
Håll till godo med Glenn Miller, det var väl hans låtar då när Du
var i farten.



Här kommer fler hälsningar, till
 Tummelisa en extra kram, för att Du fortfarande kommer i håg
den här gamla gumman. Skulle ha mailat men det har varit lite
mycket här just nu. Nej inget nytt benbrott, tack gode Gud för det.
Men har fått papper, som min man skulle skriva på, det är ju
makabert, min son och jag fick oss ett gott skratt i gårkväll.
Han har ju varit död snart i tre år.
Till Er andra vill jag berätta i går tvättade jag alla mina fönster
här, kändes underbart, sparade 600:- på så vis.
I morse tänkte jag vad har jag gjort nu för fel, trodde de skulle tvätta åt mig Hemtjänsten, men kära nån det är i morgon.
Det är inget bra med Helgdagar man bliver lite " veckovill "
I  dag skall jag äta Isterband och potatismos, det duger bra.
Nu skall jag svänga ihop lite vetesnurror, skall bli gott med
en färsk bulle till eftermiddags-kaffet. Vet Ni vad jag hör nu
underbart fågelkvitter, från rabatten utanför. Eller också är
det Ölandstoken som talar med mig.
Storkram till Er allesammans , från Hajan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kära Hajan,

Jag bockar och tackar ödmjukt för
hyllningen! Hade familjefest hos äldre dottern på Påskafton. Den dagen blev jag också mormorsmor för första gången!
Lilla Annabell kom till världen.

Vet inte vad du läst på Google. Har ingen aning om, hur man kommer in där för att läsa. Roligt att höra att det tydligen var nåt bra i alla fall.

Du är så himla duktig med att baka och laga mat. Och fönstertvätt tillika!
Full av beundran. Själv har jag ett hus, där man får lov att klättra på stegar för att komma åt vissa fönster, och DET är inte nånting jag tänker ta mej för Har levt 87 år utan att brutit ett enda ben och ämnar inte ta några risker.

Tråkigt att du inte fick gå ut och dansa, när du var ung. Sista april, då Folkets Park öppnades, var man alltid där och hängde på räcket till dansbanan. Och,ja, Glenn Millers musik var det man dansade till.

Tack igen för hyllningen, kära Hajan!
Ruth i Virginia

Mamma C sa...

Hoppas att du inte har ont i ryggen idag när du var så superduktig igår. Själv ska jag ta mig en löprunda till gubbens jobb. Var inte du och pappa och dansade någon gång?
Puss och kram

Viola sa...

Hallå där, du behöver inte oroa dig för Malte, han har genomgått en utredning och nu mår han riktigt bra igen, kram på dig

Tummelisa sa...

Tack kära Hajan för hälsningen! Har du varit så duktig och tvättat fönster? Det var inte dåligt! Skulle behövas här också, kommer Du? Nej, jag bara skojar! Får bli när andan faller på. När nu det ska bli?
Nu börjar det likna lite vår, men tycker luften är kall.
Ha det så gott och vila nu efter fönstertvätten. Nu ska jag snart se badhotellet, det tycker jag är trevligt.
Kram Tummelisa