onsdag 22 april 2015

En mysig dag, trots en fel början på dagen

Hejsan , tyvärr tänkte jag mig inte för i morse, utan for upp för fort.
Det måste ha varit det, jag hade bestämt att jag skulle göra ett vetebak.  Men när man använder det ni ser på bilden, i stället för
huvudet så bliver det där efter.
Jag blev jätteyr i huvudet, kunde inte vara uppe hur gärna jag ville.
Men gick upp och tog min medicin , och lade mig igen.
Hemtjänsten frågade om hon inte skulle ta hem en sjuksyster,
men jag känner ju mig, får jag bara vara ett tag sa jag.
Mina rara flickor, de är så fina på Hemtjänsten alla töserna.
Hon fixade till kaffe och gjorde en macka till mig, kände mig
väldigt uppassad, jag har ju larmet med om det skulle bliva värre.
Jag vilade länge, sen kom min lilla dotter och ordnade Apoteket
åt mig. Jag hade tänkt att ta ut min medicin, men ville inte ge mig av om det skulle bliva någon fallolycka igen
Nu har jag sett de trevliga ungarna som tävlar i matlagning.
Så duktiga de är, tyvärr är det ju en tävling så några måste ju åka
ur varje gång. De gjorde som utslagningsgrej i kväll, en omelett
då bestämde jag mig det skall jag laga till i morgon middag.



Sen avslutade jag kvällen i Sarah Sjöströms sällskap, vilken tjejhon var gäst i Helenius Hörna, jättetrevligt från början till slut.

Tänkte på när jag skulle  avsluta detta inlägg, de har det inte lätt
i juryn till mattävlingen. För de är jätteduktiga.
Två bra program på TV 4 i kväll. Kan tala om att jag har ingen yrsel just nu. Det känns bra och skönt igen.

5 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej hej..hoppas du piggade på dig Hajan <3 i bland blir det inte som man tänkt sig...har varit på tjejträffen på fiket i stan så mysigt de hade afternoon tea smarrigt värre,Ha en fin Torsdag<Kram Jessica

Rantamor sa...

Usch var försiktig tjejen så att du inte ramlar och bryter något, vet ju att du gillar att baka, men vet du det gör bagarna också, och dom levererar till affärer så vi kan köpa !!!
=) =)
Ja dom där små läskiga barnen i mästerkockarna får ju en att få ångest.
Är dom ens riktiga barn ???
Hehe.

Ta det nu lite piano idag så att huvudet hinner med när du kliver upp.
Själv har jag ont i ryggen och värken gör mig sömnlös trots tabletter, så jag får väl ligga med datorn lite, sitta är ju inte att tänka på.

Tjingelingen från Rantamor.

Eva i Dalarna sa...

Skönt att yrseln försvann men du får ta det försiktigt när du ska kliva upp! Och vara rädd om dig. Kram!

Tummelisa sa...

Men Hajan då! Du får ta det lite lugnt, man ska inte stressa upp ur sängen. Skönt att det känns bättre nu. Baka hinner Du väl alltid?
Har inte sett barnkockarna. Såg på inspelat program av den danske bonden som gör nästan allt själv och på gammaldags vis. Han är ikväll igen på TV. Han stressar inte allt får ta den tid det tar. Skönt ibland att titta på sådana program, sanna dokumentärer.
Var nu rädd om Dig!
Kram Tummelisa

Anonym sa...

Sitter alltid på kanten av sängen och dinglar armar och ben lite grann, innan jag står upp. Så där bråttom får du inte ha, Hajan! Tid har vi ju ganska gott om, eller hur?

Ruth i Virginia