måndag 13 april 2015

En lång dag, med liten aktivitet, så kan det vara

Nu vill vi inte ha dessa mörka moln, Hagelskurar och detta halvdana väder. Jo då, vi vet att det skall vara så när det är vår.
Ha,ha detta passar mig bättre, kan tala om att det har kommit
mint 5 st små,små,små blad till i hinken.
Det tycker jag passar min trädgårdsodling bättre också.
På matfronten var det ingen höjdare i dag, jaa det var inget fel
på maten, men samma som i går. Sonen glömde ju sin matlåda.
Så det blev skinkstek i dag med. Hittade Gyllene pärlor också,
kom som mail 49:- st, det tror jag bliver lagom till granntanten
och mig. Vi skulle ha träffats i morgon, men jag fick ändra på det.
Det var bra för då kan sonen handla hem detta vin till mig.
Inte beställer jag Färdtjänsten för att handla vin, går av den med rullator och knegar in på Systemet. Nej där går gränsen,
Ha, ha tänk om jag skulle halka där, det vore grant det.
Nej det blev ändrat för 07,30 kommer det killar till mig och
skall fixa med bredband i detta hus. Jag har ju redan det, men det
måste installeras i lägenheten
För när jag faller ifrån kommer det ju nya hyresgäster, och då
skall det finnas i lägenheten.
Nej nu är det bäst att jag intar ryggläge så jag orkar upp i
morgon. Vi hörs i morgon, livet måste ju går vidare i alla fall.
kram från Hajan.
 

3 kommentarer:

  1. Tack för dina fina hälsningar hos mig! Vilka goda pastarätter du gör förresten! Jag gillar också gräddiga såser till pasta :-).

    Jag sitter här och har bitmärken överallt, det är valparna som har bitit mig hela kvällen. Det är tur att de är så söta för man förlåter dem väldigt lätt :-). Vi har gett de flesta namn, men det är bara en blivande husse och matte som har haft önskemål och de vill att deras tik ska heta Mitzy.

    Vad sorgligt att läsa om din bloggvän som gått bort, alldeles för tidigt. Man delar verkligen varandras liv även som bloggvänner, det är nog svårt att förstå för dem som inte bloggar.

    Önskar dig en fin vecka, trots det tråkiga som hänt!

    Varma kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  2. Men det är väl klart att du kan ta färdtjänst till bolaget för att skaffa en flaska bubbelvin. Tror nog att ingen skulle tycka att det var konstigt alls, och skulle nu någon få för sig att tycka annorlunda, så tycker jag faktiskt att du ska skita i det.
    Du kan bjuda dom på det.

    Håller med dig om att vädret kunde vart bättre, vi som åker upp till Borgafjäll på onsdag.
    Har hyrt en stuga och bjuder upp alla barn och barnbarn.
    Det är mycket snö kvar där uppe och barnen och dom små barnbarnen ska åka lite slalom, det är något jag och Rantafar aldrig prövat på...
    Och vi kommer nog inte att pröva denna gång heller.

    Må så gott kära du.
    Kram å tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Tur att du har sonen till "vissa" tjänster men visst kan du ta färdtjänsten. Det ser jag många som gör här där jag bor.
    Skinkstek är väl inte fy skam även om det blir 2 dagar på raken :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera