söndag 26 april 2015

Så går vi ut på min Balkong, och sjunger hej dingelidong

I dag blev det fest i Kapernaum , Pizza till middag , det låter väl bra.
I dag var det sonens tur att se efter " Morsan " , det var jag som
föreslog matsedeln, ibland är det skönt satt slippa spiseln.
Vi åt på finaste porslinet, kartonglocken så klart.
Så föreslog jag att han skulle kolla efter Perlagoner,  det dröjer så länge eljest. Han kom hem med varorna och pizzan, men blommor
åker jag till Plantagen och köper sade han.
Det blev så bra och jag var jättenöjd. Nu är allt satt och klart, hoppas det tager sig nu. Jag skall sätta något emellan perlagonerna
som lyser upp lite. I dag fick vi över både Per och jag på pizzan,
han tog den biten med sig hem. Jag skall taga halvan till
Mästarnas Mästare, det bliver bra för mig. Jag tror att vi var lite
mätta redan innan, vi tog ju kaffe när han kom i dag. Då åt vi
veteskivor och en var sin glasspinne till.
I kväll börjar jag i Lisa Marklunds , Lyckliga gatan, skall bli skönt med en bok ett tag. Hoppas jag inte har läst den förut. Denna har inte
gått på TV vad jag vet i varje fall.
Ha en bra avslutning på denna Söndag, det tänker jag att ha.


7 kommentarer:

Änglarum sa...

Så trevligt ni haft det du och Per :) pizza är gott o skönt att slippa ta fram finporslinet jämt :)) ja vad vore livet utan dessa blommor,,lite gråare ha ha må så gott o ha en skön kväll kram Jessica

Rigmor sa...

Riktig söndagslunch, pizza...det står man sig länge på! Tycker det kan vara riktigt gott ibland, men det får inte bli för ofta.
Vackert med pelargoner. Faktiskt så har jag dragit ned på dessa, hade ju en uppsjö av allehanda sorter ett tag. Men nu är det...fuchsior. Fullt, varenda liten millimeter på fönsterbrädan är upptagen nu, det dröjer ett tag innan jag törs ställa ut dom. De är lite känsligare än pelargoner.
Jo, jag längtar till bloggvärlden, ibland. Men det tog för mycken tid för min del, jag har lite svårt att begränsa mej, att vara lagom...Jobbet tar mycken energi, trädgården...men det är inte huggit i sten än, att jag inte kommer tillbaka. Trevligt att du tittade in hos mej och undrade, det uppskattar jag!!
Kram kram

Nette Cecilia sa...

Så gott med pizza ,härligt att du fick pelargon också.Jag fotograferar med Canon jag .har alltid gjort hade min första systemkamera i början av 80-talet ,men sedan blev det ett uppehåll tills jag började blogga då började fotograferingen en ny fas för mig .Ha det så fint på din balkong ,kram Nette

Mamma C sa...

Pizza är mumma det. här har det blivit grillat i dagarna 2. Nu ska jag hoppa i säng.
Kram

Anonym sa...

En underbar dag här i norra Virginia. Blommande träd och tulipaner överallt
(utom på min gård, där ogräset har tagit över). En stor skugga tyvärr, när jg läste om, och såg på TV, den hemska jordbävningen i Nepal. Jag känner mej så oerhört tacksam och sände lite´ pengar till Läkare utan Gränser.

Hamburgare till middag här.
Förkylning i huset - Inte jag men dottern. Hoppas jag klarar mej. Kan inte komma ihåg när sist jag vr förkyld.
Pizza passar varje dag på dygnet. :)

Ruth i Virginia

Anonym sa...

"Varje dag på dygnet!" Hahaha.
Hur många dagar kan man klämma
in på ett dygn? Hursomhelst så ska jag gå och lägga mej; dygnet lider most sitt slut.

Ruth i Virginia

Äppelblom sa...

Pizza kan vara gott ibland och jag orkar inte heller äta upp en hel. Brukar alltid bli en halva över som äts vid ett senare tillfälle.
Må så gott och kram från Inga!