onsdag 1 april 2015

Det har varit en hyfsad dag, gott om tid till vänner

Tänkte på att det varit en bra dag , träffade många gamla vänner
i affären. När jag beställde Färdtjänsten så blev det hämtning kl 09,05 till affären, hemfärden blev inte förrän klockan 11,00..
Försökte att taga god tid på mig inne i affären, hade ju notan att läsa på, men kollade lite extra för att tiden skulle gå.
Men kan Ni tänka Er jag gick förbi Semlorna,
trots att det sista dagen i dag som de finns på ett bra tag.


Men Påskliljor köpte jag 2 krukor till, skulle köpa ris också men
oj så dåligt det var, det får vara. Det kan jag plocka hos min dotter
på lördag. Sen var det bara att sätta sig i Foaje`n och låta tiden gå.
Med 2 gamla grannar från mitt förra boende, en arbetskamrat, det
var roligt att prata gamla minnen. Sen kom Färdtjänsten , där satt det redan 2 äldre män i , de hade varit och ätit Påskbord uppe i
Kolmården och  skulle ända in till Norrköping.
Det hade nog serverats både det ena och andra. Inget som störde
bara roligt att lyssna på dem. De ville nog imponera på damen(mig)

som kom ombord också. Men varit på Påskbords fest, och på hemväg redan klockan 11,00 ,Det är något som inte stämmer där???? Fick de inte vara kvar på Påskgrejen, kan man undra.

 Ja här har vi juryn till de duktiga kockarna som tävlade. Så duktiga
de var Ludvig hette killen . Hon vann i  alla fall med all ära, Ludvig har ju tiden för sig han var bara 23 år, så han hinner. Hon heter Sandra Mestio 35 år,  Ludvig heter  Brydolf i efternamn
Sen avslutade jag kvällen med Helenius hörna, där gästen var
Fredrik Reinfeldt. En avslappad Fredrik som var hur rolig som helst. Han berättade att han håller på med en bok om sina
åtta år som Stadsminister.
Detta är ett trevligt program han har den goda Daniel, han
är inte för blyg att fråga om saker och ting, roligt bliver det också
Nu slutar jag för i kväll, vi hörs snart igen.
Natti, natti 

8 kommentarer:

Black Iris sa...

Önskar dig en riktigt Glad Påsk..

Kram Maidi

Anonym sa...

Glad Påsk, Hajan!
Alltid roligt att läsa din blogg,
för du är alltid uppåt, precis
som hon, som skriver Tant Glad
och Gerd, förstås.
Hoppas du får dej en riktig påskpuss!

Ruth i Virginia

lisashus sa...

Ja, TV-programmen växlar verkligen, ibland är det något att se, ibland inte!
Har också följt Mästerkocken, men blev såååå besviken när Filip åkte ut! Han borde ha vunnit! Så begåvad och så ung!
Nåja, tjejen som vann gjorde det säkert med den äran! Åh, så många duktiga kockar det finns!

Här är det snart påsk för mej, bara en körövning kvar ikväll, sen så.....! Imorron ska jag uppvakta en kavaljer som fyller 90! Det du! Ett riktigt charmtroll är han!
Nu önskar jag dej en riktigt go och GLAD PÅSK, fina Hajan!
Kramar
LIsa

Mamma C sa...

Hej, min fina lilla mamma. Ikväll blir det play tv för hela slanten här hos oss. Tack för idag föresten. En snabbis fika men vi hinner ventilera rätt så mycket ändå tycker jag. :)
Puss och kram

Äppelblom sa...

En riktigt Glad Påsk önskar jag dig!

TantGlad sa...

Halloj hihihi.....Jag har hittat dig . Så roligt när vi blohgvänner kan tipsa varandra om mysiga bloggar.
Gillar din blogg . Trivs i ditt blogghem. Jag kommer tillbaka till dig.
Tackar för en fin kommentar hos mig.
Du ska ha en fortsatt jättefin påsk med påskgodis vila och roligheter.

Kramelikraaam.

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Åhh så synd att jag missade Helenius Hörna, det hade jag gärna velat sett.

Tack för din kommentar hos mig,
Jaa du, förstår hur du menar, kommer inte heller att ha råd att köpa så mycket när jag ska börja leva på pensionen....

Glad Påsk
kramar Anncathrine

Gunillasljusglimtar sa...

En riktigt Glad Påsk önskar jag dig Hajan!Ja det var tidigt för att vara förfriskade redan:) Hahaha,då hade du lite sälskap då! Idag kommer syster med fam o hennes barn o barnbarn...Det ska bli skoj! Så tipspromenaden är gjord ♥ Kram gunilla