fredag 3 april 2015

En jättebra dag i går, lite mer strul i dag, mem så är livet

.

 Jag hade en trevlig dag i går, min dotter kom på besök, hon hade varit snäll och handlat hem lite saker som jag behövde till Påskaftonen.
Ett av mina barnbarn äter inte godis ännu, utan jag
ville lägga i något annat i stället  ,i hans Påskägg.
nu är ju inte äggen lika stora, men deras är väldigt
fyllda med allt möjligt gott. Men jag är lite orolig
över detta , det är känsligt med barn ibland.
I dag vill inte datorn
lyssna på mig. Bilden kom fel på kycklingarna, men det bjuder jag på, orkar inte att börja om igen.
Jag vet att det inte är datorn utan den som hanterar
den (JAG). Jag har skickat iväg redan en 35 års hyllning,med vers och bilder. Till 3 barnbarn ett par

småfilmer som jag fann, på You Tube. Hoppas det funkat nu, det vet man ju inte heller, vilken dag.
Det värsta är när man är där och letar glömmer man
bort det som var viktigt, men allt löser sig till slut




 
Duken och stolsittsarna är en påskpresent
från dotter och måg.
 
 
Nu har jag lika stolsittsar som duken på bordet.
Men skall skaffa mig lite blått under dessa så
bliver det bra åt mig med.


 Sen skall jag lägga min
nya blom- frön i lite vatten ett dygn innan jag sätter dem.
Det är samma som jag hade förra året, Blomman för dagen och Klockrankan. Sen får till och med jag gå och leta efter små gröna blad som kommer upp.
Nu skall jag snart sätta mig och äta, ni kan inte gissa,

jaha det kunde ni, ja det är lax insatt i ugnen, och 3 potäter som min morfar sa jämt.
Ha,ha när jag började här för att skriva hade jag en liten film på ca 2 min, som hette Kycklingpolkan, så himla gulligt. Men nu har jag lyckats trolla bort den filmen med.

Glad påsk till alla från Hajan, Ewan står för bilden.

5 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar dig en Glad Påsk och sköna lediga dagar!
Kram,
Regina

Katta sa...

Tycker du är jätteduktig med datorn och ditt bloggande!! Den där klockrankan ser ju jättefin ut och blomman för dagen är ju aldrig fel. Du undrade om vår hamster inte hade haft ett diadem på någon bild och det är nog vår förra hamster som hade midsommarkrans du minns :) Önskar dig en fin fortsättning på påsken, kram Katta

Anonym sa...

Skulle skickat en bild på min lilla unge när hon var liten och påskkärring men jag hittade den inte, så jag får önska dig en glad påsk här i stället. Jag hoppas allt är bra med dig. Kram Ann

Änglarum sa...

Glad påsk på dig Hajan. hoppas på en riktigt skön påsk med god mat o trevligheter av olika slag!ja vädret är riktigt April väder men bara gilla läget :) tack för rara hälsningar från dig< kram Jessica

"Hemmet är min vrå" sa...

Glad påsk på dig😊 hoppas allt är bra med dig. Med mig är det bara bra. Är i stugan och myser. Ha så bra. Kram Mimmi