lördag 14 mars 2015

Minnen och vårliga känslor i "kylan"

<iframe width="300" height="200" src="https://www.youtube.com/embed/LWQbuJ24Wzg"




Lite kalla vårvindar har det blåst i dag, jag skall framkalla några
kort som jag tagit ute på balkongen i dag. Tänkte att äta där men
det var bra att jag ändrade mig, nu sitter jag med min gubbes stora tröja och värmer upp mig lite.




frameborder="0" allowfullscreen></iframe>



Hej sitter Ni också ibland och lyssnar på You Toub . Så där fastnade jag ett bra tag. Letade efter en vårvisa, denna är ju ingen vårvisa utan ett farväl, kan man säga Från en kärlek,eller i från livat. Jaa hur ni tolkar det avgör Ni själva, det är ju bara att inta lyssna alls.
Lilla Sarah Brightman   och Andrea Bocelli som är blind.


För satt återgå till mitt vanliga liv, så råstekte jag potatis i dag med och tog nästan det som var kvar på Kycklingen.  När jag låg 3 månader på Cedersborg efter min första olycka. Fick jag så
underbar kontakt med mina rumskamrater. Hon som var 91 år spelade på sina kasettband, hela
nätterna. Underbar musik. Alla de tre brev-växlade jag med i flera år. Men nu är de borta
alla tre, men vad jag är lycklig till att fått känna så fina rara kvinnor.. Måste berätta att 2 st hade
väldig nedsatt hörsel, så de hörde inte att hon spelade. Mig störde det inte alls jag är ju inte så
beroende av sömn.









I denna korg är det bara konstgjorda växter , ja inte påskliljorna
de får stå kvar.  Tulpanerna gillade inte natten där ute. Men har
tagit upp sig igen inne i vardagsrummet.
.

Skåpet har jag målat själv för 100 år sen vi hade en blå soffa
också som passade så bra tillsammans.
Men vem som fick den det har jag glömt bort.

Änglarum, kommer Du ihåg när jag vann den lilla tavlan på
bloggvinsten från Dig. Det är en fin Fågelskrämma på bilden.

Det bliver nog bra på balkongen denna gång också. Men det
måste liksom växa till sig lite under tiden..
Nej vet ni vad, nu skall jag sluta för här doftar det underbart
starkt kaffe,  så nu skall jag stänga  " mitt kontor " för dagen.
 I morgon får vi se vad vi tyckte om låten som vann.
Det är ju inte så förtvivlat viktigt, men alla från 6 år och uppåt
kan ju låtarna , det bådar gott för framtiden hi, hi.


mellodi   festival  nu kör vi




















8 kommentarer:

  1. Idag har vi varit ute hela långa dagen. I lä var det så varmt och skönt så att man kunde tro att det var sommar. Nu ska vi sätta oss vid tv-apparaten och se på postkodmiljonären.
    Puss och kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hej vännen..ja visst kommer jag i håg den :) kul att du har den uppe..lite rolig är den allt :)) du har så mysigt hos dig Hajan <3 hoppas nu du får en fin kväll här blev det småvarmt o nu hamnade jag här :) kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Idag har solen strålat men luften var ändå kall.
    Gulligt med dina minnen från vistelsen där och dina rumskamrater! Skönt att det var vacker musik hon spelade.
    Så pyntat du har på balkongen, nu dröjer det inte länge förrän vi kan sitta ute i det fria och mysa.

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Fin vårbild på dina penseer, så söta, som små solar minsann.
    Jättejätte vacker är den sången med dom två duktiga, Sarah och Andrea.

    Och jag är sååå glad att gulliga, rara Måns Zemmerlöv vann igår.
    Tycker kanske inte att det var bästa låten, men Måns, han är bäst!!!

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  5. Vilket fint skåp, riktigt nationalromantiskt så där! Och balkong och uteplatser, dom får liksom vara lite på undantag än så länge, tycker jag, i alla fall här. Det är lite kallt i vinden.
    Och vi hade gäster igår kväll och åt framför tv:n (inte så artigt, men gästerna hör liksom till familjen) och jag såg att Måns Zelmerlöv vann. Det var väl vad alla trodde.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Tack för den fina musiken - de sjunger så fint.
    Så härlig blå färg det är på skåpet - jättefin!
    Jag kollade på Mellofinalen och visst vann den låt som har största chansen utomlands.
    Må så gott och kram!
    Inga

    SvaraRadera
  7. Visst var det bra hos Kalle i går igen och nu får vi hålla tummarna för Måns. Ingen av bitarna var riktigt i min smak men de är säkert inte skrivna för min generation. Eller som gubben sa: Om åtta år heter nog alla ungar som börjar i skolan Måns.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  8. Vad roligt med vinsten som du fortfarande har framme! Vad mysigt på din balkong med det fina skåpet som du målat. Det går ju mot härliga balkongtider nu!!!
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera