onsdag 11 mars 2015

Tjoho alla , nu är balkongen invigd med Madeira och goda vännen

Så var då grannen här igen, och vi vigde in balkongen, med
små ostsnittar och Madeira.  Underbart väder, riktigt skönt.
Vi satt lite och smuttade, sen drog vi oss in i köket. Hjärtat i
min lilla lägenhet.
Där bjöd jag på Fläsk-file` och Hasselbackspotatis, den blev bra denna gången. Icas recept, med mycket riven ost över.Till efterrätt blev det Aprikoser och vispgrädde, sen satte jag dit ett kolasnitt, så såg det genast lite tjusigare ut.Det var så härligt, Mary hade läst Johan Wallgrens bok som handlade om missfoster. Jag sade som det var att jag gillar inte sådana böcker. Men hon gillar spänning, det enda jag visste om honom är ju att han varit stationerad  länge i Berlin, som estradör han sjunger jäkligt bra också.Jag slog upp honom på Google, jag tycker nog han är lite ogripbar.
Tulpanerna jag fick i går av Cajsa, var så underbara i dag, vilken
läcker färg.

 Mary kom kl 11,00 till mig när klockan blev 15,00 var det dags för kaffet  . Då tog jag fram glassbåtarna då smakade det bra, då var vi båda torra i halsen. Så då tog vi en liten en igen,Sen bestämde vi datum tills jag skall gå till henne. Det bliverpå Marie bebådelsedag, jag föreslog att hon kunde bjuda på våfflor då, det räcker så gott. Hon blev jätteglad för det förslaget.Ja det var vad som skett idag, nu skall jag äntligen få läsa Svensk Damtidning ett tag innan jag somnar.Jag har plockat  ihop min tvätt, för i morgon kl 07,00 kommer de och hämtar den. så bra jag har det, det är jag så glad för också. Att jag får vara hemma hos mig och själv får pyssla med mina saker.
önskar jag er alla......

5 kommentarer:

  1. Så trevligt att ni kunde börja på en solig balkong. Det såg jättegott ut det du bjöd på. Nu ska jag med hoppa i säng.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Det låter så trevligt när Du skriver om Din samvaro med grannen. God mat äter Ni också! Tycker Du har så fint hemma hos Dig, både på balkong och i lägenheten.
    Här händer inte mycket för tillfället, mest arbete. Saknar vår son med familj, men det verkar gå bra för dem i USA. Känns konstigt att man kan ringa och se varandra samtidigt när det är så långt borta. Fick en Ipad i julklapp så bilden blir lite större på den.
    Ha det gott!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Så roligt och inviga balkongen ihop med väninnan, ostsnittar och madeira, wow!
    Du är bra på och ordna det mysigt och bjuda på god mat.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Åh så härligt att ha invigt balkongen redan!! Fina bilder skulle lätt kunna äta upp det du bjöd på! Våfflor som är så gott,längesen jag åt.Kram från Gunilla

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar dag du hade med din väninna, ni är så härligt underbara, hoppas jag har någon sådan väninna när jag blir äldre som jag kan sitta å surra mig torr i strupen med och sen ta ett glas vin med....ja eller två =) =)

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera