söndag 22 mars 2015

Så blev det lite vinterlikt igen och farväl Moraeus

Jaha nu har Söndagen också tackat för sig. Det har varit en bra
Söndag, men blåsigt och kallt. Vi hade talat om eventuellt
fönstertvätt i dag, ja min son hade föreslagit det. Men absolut inte i detta väder som var i dag. Det var Balkongfönstren, men de hade
faktiskt blivit lite bättre i dag, tack vare regn och snö, det får
vi tacka himlen för.
Vi hade Hamburgare i dag till middag, med mycket gul lök till.
Det blev 2 st över som han fick med sig hem till matdosan, han är
solo en vecka, barnbarnet är i Idre och åker skidor. Jag tycker hon är jätteduktig, ja inte för skidåkningen utan för satt hon jobbat sen
hon tog studenten den 13 juni. Hade sådan tur, först på Bamselandet i Djurparken, sen i kassan på Maxi. Men hon tänker ju fortsätta plugga ev, det kostar ju pengar.
Det får vi se, det ändrar ju sig snabbt ibland, den som lever får se.
Per hjälpte mig med gardinbyte i köket, har skickat efter en gardinkappa.

Jag tog ett foto när Per hade åkt hem, och jag hade diskat och gjort klart, tyckte det blev rätt rart faktiskt.
Det var lite synd Per var en vända till affären åt mig med , jag sa
köp 2 kartonger med Semlor, 2 pack så kan Du ta hem en kartong
till Dig med sade jag. I stället för efterrätt så tog vi en var sin glassbåt. Men nu har jag 4 semlor här, inte åker jag ut och hämtar
dem sade han. Ja nu har jag bara 3 kvar, för jag tog en till Moraeus.
Vi får se jag kan ju bjuda ner grannen så går de nog åt.
I kväll tyckte inte jag det var så bra hos Moraeus, eller också
har jag blivit gammal och kräsen.
 Jag tycker det är så mysigt i mitt sovrum, med ljusbollarna som
hänger. jag har annat som hänger med, Påskkäringarna har kommit

upp, den stora kom ut på balkongen, den mindre kom i köksfönstret.

Per i lite funderingar innan han vände hem igen, han kommer och
hämtar mig på Påskafton, då skall vi alla vara hos min dotter
och måg. Då får jag träffa alla de små också, det är ju Påskägg
på gång. Lilla Axel vill ha russin i sitt ägg hörde jag i dag.
Innan jag slutar vill jag tala om att Ruth i Virginia hade samma smak som jag angående pensionärerna från Västervik.
Sen kan jag berätta att jag skickar Mail till Ann i Vilhelmina,
Ilse i Mölndal, Ewa i Dalarna , Jag har inte glömt någon av Er.
kram Harriet.

4 kommentarer:

  1. Du har så fint! Jag har också sådana ljusbollar i vårt sovrum, har även lite mindre slinga med färgade bollar i köket på en hylla.De lyser så mysigt på kvällen.
    Nu blev det kallt och grått ute igen.Men, våren kommer väl.Du har roligt att se fram emot i påsk. Vi blir nog själva här, får väl ringa vår son via "Skype". Konstigt det där att man kan se varandra via datan när man ringer över hela jordklotet. Vi saknar dem så.
    Ha nu en fortsatt bra vecka!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  2. JA, här åkte vintermössan på igen under helgen. Inte skönt alls utomhus! Den stora pelargonflytten till växthuset får nog vänta lite till. Greklandsresan var helt fantastisk! Vilket stort hjärta han har denne grek som ordnade alltihop. Jag trivdes ganska bra hos Kalle i går, Pojkbandet hade ju inte mycket att komma med men Ola fick många pluspoäng av mig. Nu ska jag strax ringa mamma. Hon sitter och väntar vid telefonen 8:30. Ha det bra!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  3. Du har det så fint i din lägenhet. Jag tyckte det var rätt så kul igår på Så ska det låta. Hur många semlor har du kvar nu då ;)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. MYSHajan! Du har såå mysiga inlägg! Vilken snäll son du har då:)) Lika snällsom min gubbe tror jag bestämt! Nä fönstren skulle jag ta här i dag en del som är kvar,men icke sa nicke i detta kalla väder...Kram Gunilla ♥

    SvaraRadera