söndag 8 mars 2015

Rena kaoset vid Vasaloppet, Blandade känslor, T0PPEN HOS MORAEUS

 
Hade satt mig vid TV för att se det efterlängtade Vasaloppet.
Kalabalik vid starten, det sägs att någon försökte tjuvstarta. Det
låter ju inte klokt, De hann ju aldrig hissa upp spärren , alla dök in
i Hönsgården kan man säga. Det var ett väldigt trassel på staket
och stavar som De plockade ihop. Det var inte lika som det brukar, jaa norrmännen drog som vanligt. Det blev en norsk åkare vid
namn Petter Eliasson. Han vann loppet totalt, Aukland kom tvåa.
Hade en bild på den kvinnliga som vann , det blev som vanligt
höll jag på att säga , Kowalczyk  hon brukar ju vinna lopp efter lopp.

Mitt barnbarn Sophie hade ju frågat på mina Balkongmöbler, och
fått ja av mig, hon har varit så snäll mot mig, min första data fick
jag av henne, det glömmer jag aldrig.
När de kom var lilla Axel,  på ett bra humör. Det bliver alldeles för sällan med att träffa honom. Så mycket de kan nu för tiden.
Jag kände inte igen Axels pappa först, han hade ett
stort och snyggt skägg. Hade inte sett honom sen Julafton.
 
 De hade släpkärra med, så det var inga problem att få sakerna
med sig hem. Jag tror de körde fel när de skulle hem, men det gick
tydligen att använda den vägen med. Men jag stod där och skulle vinka när de åkte hem, men tyvärr de kom aldrig.
Sen kom min son med bordet och stolarna till balkongen, så då
var jag framme med kameran när han kom från parkeringen.
Han ville skruva ihop bordet först innan vi åt.  Jag hade ugnstekt
Kycklinglår med både gul lök och vit lök, måste säga själv att
det var mycket gott. De andra gästerna ville bara ha kaffe Men det
var inte lika gott. Per och jag såg målgången på loppet, men det var
inte lika kul som förr, det var något som inte stämde, inte för mig
i alla fall.

Vilket underbart program det var  i kväll hos Moraeus . Det var Jörgen Mörnbäck , Titti Sjöblom, Peter Johansson och Bruno Mitsogianis
och se Titti var ju som att se Alice Babs. Åh så musikaliska alla var, Härligt att se alla artisterna vanligt klädda, och inte utstyrda så
man knappt känner igen dem.

Det tager nog tid innan jag vänjer mig det bliver nog bättre,
Det blev lite rarare i köket tycker jag,

Jag har fällt ihop mitt stora bord och gjort så här i stället.

Per frågade om jag var  nöjd nu, jaa då svarade jag. Det ordnar sig
tror jag, får väl lägga i skivan igen  i bordet så det bliver lite större.
Min dotter kommer ju om tisdag så får vi se vad hon tycker.
Jag hoppas mitt barnbarn är glad över de möbler hon fick, och att
de får lika stor glädje som jag haft av dem.
På onsdag kommer matkompisen till mig, då får vi höra vad hon tycker.                 Hej från Hajan.

7 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

God morgon! Visst hade vi trevligt hos Kalle i går kväll!Finfina artister och blandat för alla åldrar. Det blir säkert jättebra hemma hos dig. Jag brukar sätta mig ner och titta runt ibland och fundera. Vi har alldeles för mycket möbler.En vacker dag kommer jag att slänga ut något.
Kram från mig /Kerstin

Sophie Nygren sa...

Så fint det blev! Vi är supernöjda med möblemanget, kommer bli super i sommar!
Kram Sophie

Rantamor sa...

Du är så duktig på att göra det fint hemma, pysslar och grejar, och den där balkongen kommer du att sitta på mycket i sommar, sitta å mysa.
Det gäller att njuta av varje dag, så länge man har dagen kvar.

Tjingelingen från Rantamor.
Ha nu en finfin vecka.

Gunillasljusglimtar sa...

Ja du har det såå fint Hajan! Då har du lite andra möbler på balkongen nu då!Ja tänk va trassligt det blev med Vasaloppet! Herregud,inget är som förr Hajan:)
Nej Turkiet blir först den 25 april så nu tränar jag massor så jag ska vara stark där nere..hihihi Kram Gunilla

Mamma C sa...

Ser jättefint ut på bilderna i alla fall. Få se i morgon i verkligheten.
Puss

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker det blev jättefint både på balkongen och i köket, det tar bara lite tid och vänja sig. Och du har en fin familj som ofta kommer och hälsar på.
Kramar/AM

Änglarum sa...

Hej hej!ja jag tycker det ser fint ut :)kul med förnyelse..och alla glada och nöjda..här smyger jag fram påsken tycker det är mysigt hi hi..ha det så gott i morgon när mat kompisen kommer<3kram kram Jessica