måndag 30 mars 2015

Nu har en del dykt upp igen, jaa de är så välkomna !

Tänk nu har den kommit igen, ända från Hönö på Västkusten. Det är minst 15 år sen den var med
hem hit till oss. Den är så fin, påminner också om dem som kom varje år till oss, där vi bodde förut.
Det är en till som kommit tillbaka, hon är så fin, henne köpte jag på Guldfynd för 50 år sen, nej det
är nog att ta i lite, men gammal är hon. Vi är rätt lika
på hårfärgen i alla fall. Frisyren med faktiskt, hon
kanske klipper lite på sig själv med.
Egentligen skulle jag skriva om mina TV program,
men man kommer liksom av sig, man ska inte se
på dessa program, för de är så långt ifrån verkligheten, som man kan komma. Men i ärlighetens namn, måste jag säga att det var intressant att höra Jesper och Lena Philipssons gamla
avlagda sitta och prata. På SVt1 var Mark, det
programmet heter ett annat liv. Det var olika
präster som sökte någon att leva med.
Det är väl inget konstigt med det, men allt är ju så lika. På trean kan det ju heta vad skall vi köpa i dag,
på Ettan kan det ju heta , Prästen söker maka eller make.




På min balkong kan det kallas konstgjort igen, men
jag tycker om min lilla kruka med detta i.
Men allt är ju inte konstgjort i mina korgar, dessa
klarar sig ett tag till, det kommer nya växter i Påsk-
Nu tackar jag för mig, måste lägga mig, i morgon
kommer mina rara flickar och städar. Jag måste upp tidigt och damma överallt.
Tack Ewa för dina kloka och trevliga rader hos mig.
Hajan

10 kommentarer:

  1. Go kväll på dig...du kanske redan krypit ner :)..din påskkärring var käck..jag har en med som ser riktigt ruskig ut...ja det är kul med påsken,även om den som sagt är kort.Godnatt på dig < kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Jaså, du städar också innan städhjälpen kommer!Under en tid när jag arbetade som mest, hade jag städhjälp en gång i veckan. Kvällen innan städade jag på för fullt för att inte behöva skämmas när hon kom.Men det var härligt att komma hem från jobbet och mötas av skinande rent badrum och en glänsande diskbänk.
    Kram på dig!
    Kerstin

    SvaraRadera
  3. Kära Hajan!
    Du säger att jag har energi, det är ett intet mot dig! Du har påskpyntat och gjort så fint, så fint. Jag har inte gjort en endaste sak, jag bara sitter här och hostar och hackar. Det sägs att det är bra för immunsystemet om man blir förkyld, men jag undrar jag. Nu har jag varit däckad i en dryg vecka, jag är väl bättre, men det där med hostan tycker jag inte om......ett par gånger i mitt liv har jag hamnat på sjukhus med dubbel lunginflammation och det vill jag inte göra igen.
    Oh, jo, då, jag är allt gammal, jag föddes 1952. Det blir ganska många år det också. Men jag har hittills levat ett ganska privilegierat liv, det vill säga jag har fått chansen att göra många roliga saker och jag har nog haft tur som kunnat ta chanserna när dom dykt upp.
    Men allt det där är strunt samma, bara man får leva och ha hälsan och förståndet i behåll, det är det viktigaste av allt.
    Jag tycker du är fantastisk som har skapat dig ett så fint liv trots att du blev av med din man alldeles för tidigt och så har du ett så fint hem och du reder dig. Och så reser du dig med en fullständig otrolig styrka när det går emot dig, det beundrar jag!
    Så vi beundrar väl varandra då! Det är bra, man ska ta vara på det som är bra, har jag lärt mig.
    Sen är det ju väldigt roligt att du tycker om det jag skriver! Jag blir lika rörd varenda gång du säger det!
    Nu hoppas vi på att vi får en fin påskvecka med lite mer värme och kanske t o m lite sol!
    Kramar från Agneta

    SvaraRadera
  4. Här har nu 3 små påskkärringar kommit upp. Tror inte det blir så mycket mera påskpynt. Ja, det är många konstiga dokusåpor som finns på tv-apparaten.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Eva i Dalarna31 mars 2015 17:04

    Kära Hajan, så roligt du skriver idag - som alltid. Har nu barn och barnbarn hemma till påsk och ifall jag inte hinner in här mer före påsk passar jag på idag att önska dig en riktigt GLAD PÅSK!

    SvaraRadera
  6. Jaa dina inlägg får mig alltid att le... ja det som kommit upp är liite påskkärringar o några tuppar o hönor förstås! Ikväll ska vi planera förinköp av påskmat jag o gubben...syrran kommer o vi ska ha knytkalas men man vill ju bju på lite också! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Så fina påskbilder du bjuder på idag! kikar in och önskar dig en riktigt Glad Påsk! Stor kram

    SvaraRadera
  8. Du visar fina bilder som vanligt. Här blir det inte mycket påsksaker framtagna. Lite påskris och kanske några kycklingar. Sår alltid prydnadsgräs i en skål och sätter kycklingar i. Ska bli skönt med lite extra ledigt i påsk.
    Glad Påsk till Dig om vi inte hörs innan dess.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  9. Så fint du pyntat och en och annan kärring måste man ju ha. Får nog lov att plocka fram min också, än är det tid. Och imorgon kommer de riktiga. Här struntar de i kvasten och åker häst och vagn istället.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  10. Kjære Hajan!
    Ønsker deg en fin og glad påske.
    Vi har barn og barnebarn hjemme i påsken og dkal bare kose oss. Ønsker litt sol mrn snø har vi nok av. Påskeklem til deg fra meg.

    SvaraRadera