måndag 2 mars 2015

Nu är det dags igen, ja inte för bakning, men för städning

Så var det dags igen för städning, mina rara flickor kommer i morgon kl 10,00. Jag sköter damning och putsning av saker och ting, De tager golven dammsugning och tvätt, av golven.

Jaa jag väntar ju inte 14 dagar med damningen, det tager man ju vid behov. Spisel och fläkt det tager jag efter vad jag lagat för mat,
eftersom jag älskar fisk så är jag noga med ugnen, det kan gärna
bli lite fisksmak eljest i sockerkakan. I kväll var jag noga inne i sovrummet. De får ju inte göra något som är längre upp än de själva  är.

På onsdag skall jag ner och handla, det är lite roligt ,då åker jag ner
vid 10,00 tiden och åker inte hem förrän 11,30-12,00. Då hinner jag att träffa lite andra människor i centrum. Haa,ha så flott det låter
det är bara , Konsum, Åby Krog och Åby Bageri, så finns det
en restaurang till, Apotek och ett Loppis. De flesta åker ju till
Norrköping och handlar, men jag tycker man skall vara rädd om det vi har.Jösses jag glömde ju både Banken och Vårdcentralen.
Tobaksaffär, 3 damfriseringar, kära nån det är ju kämpefint
egentligen. Så har vi en maskot, förlåt en Rumän som sitter på
en kudde, utan för konsum ,för att inte frysa arselet av sig, förlåt stjärten  menar jag.
Jag ger alltid dem något, bryr mig inte vad andra tycker.

Nu önskar jag er alla God Natt och en fin dag i morgon, så här passar EWANS
rara teckning, som heter precis det,

8 kommentarer:

Rantamor sa...

Så bra att du får hjälp med städningen,
inget kul jobb och inget lätt jobb heller. Men det är roligt när det väl är gjort.
Har själv städat mina kökslådor och skåp, så skönt att städa ut lite, och det jag inte behövde har jag fört till kommunens loppis där arbetshandikappade arbetar, så bra att dom kan passa in någonstans och känna sig nyttiga.

Nej nu är det dax att krypa till sängs....varför säger man krypa till sängs när man går ????
En ny sportlovsdag i morron.

Tjingelingen från Rantamor.

Tummelisa sa...

Hej igen!
Nu är vi hemma. Har haft ett fantastiskt väder, varmt och soligt, bara en dag med halv storm. Nu är det som vanligt igen med arbete som väntar.
Skönt för Dig med städningen. Tur att det finns flickor/damer som vill arbeta i hemtjänsten. Det kan inte vara ett lätt jobb att gå till andra människors hem och börja styra. Alla är nog inte lika snälla som Du "Hajan".
Ha det gott!
Kram Tummelisa

Gunillasljusglimtar sa...

Härligt inlägg som vanligt! Jaa säger bara vilken tur att DU även är så pass pigg som du är! Kul att åka till samhället och titta på folk och handla lite:)
Nu ska jag snart dra iväg till sjukhuset för min behandling.Kram o ha en fin dag Hajan ♥ Gunilla

Mamma C sa...

Ja det finns en del i Åby centrum. Det var inte så mycket kvar av snön när jag gick från jobbet. Men blaskigt var det.
Kram Mamma C

"Hemmet är min vrå" sa...

Bra att du får lite städat, och vad kul att få komma ner och shoppa lite. Tack för fina inlägget. Du är så snäll. Ha så bra så länge. Kram Mimmi

Black Iris sa...

Vilka roliga och passande bilder du fått tag på. Jag har också precis dammat av lite och nu ska jag sätta mig på balkongen med en kopp kaffe för där skiner solen just nu..

Kram Maidi

Viola sa...

Hoppas det blev ett trevligt besök i det vackra vårvädret, vi har ju ett liknande samhälle och här handlar vi all mat. Är så glad över vår fina ICA-butik, ha en skön kväll, kram

Katta sa...

Fisksmak på sockerkakan vill man ju inte ha :D skönt för dig att få hjälp med de tunga grejerna för gå omkring och damma kan ju vara riktigt mysigt ibland. Önskar dig en fin fortsättning på veckan, kram Katta