torsdag 5 mars 2015

Nu åker det gamla ut, och lite nytt ramlar in. Det är inte mig vi talar om.


Men innan jag bakade hade vi vinter redigt i tisdags, Färdtjänsten
fick lite att göra, men denna bil var inte min.


det finns ju fler som behöver dem här. 
 
 
 
 
Jag har bakat både kakor och bullar, det är
tomt i både frysen och burkarna här.
På söndag kommer min son ut med bord och stolar till balkongen,
och så kommer mitt barnbarn hit och hämtar korgmöblerna på
balkongen. När lilla Axel och hon var ute i måndags så sa hon om
du skulle vilja bli av med möblerna ställer jag mig som sökande
Då  säger vi det då svarade jag. Jag var jättelycklig när Per och jag var och köpte dessa på Korg o Möbler i Norrköping. Men det var fel redan då 2009 .Min make kunde aldrig sitta i dem tyvärr, det var inga möbler för honom Sen när jag flyttade hit 2010 var denna balkong mindre än den vi haft förut. Så då var dotter och måg snälla och förbarma sig över soffan. Så nu är cirkeln sluten, dottern berättade i dag att hon redan talat om att de får soffan också. Nu skall jag bara ha ett bord och 2 stolar, så får Rullatorn plats med.
Sista blommorna i dag, Hyacintlökarna har dött, det skall bli
roligt att börja ändra lite. Nu skall det bli Perlagoner men jag får vänta lite till. Alla ser ju att denna bild ligger fel, men Ni får ta den så, jag har jobbat som sjutton för att vända den. Men den är ju vacker så här med.


 
Nu skall jag äntligen få äta middag, tog fram köttsoppa med grönsaker från frysen. Det doftar härligt nu här. Medan Ni tager
ert eftermiddagskaffe kan ni lyssna till Sven Bertil Taube och
den glade bagaren. Jag är ju glad så det passar ju det också.




Hejsan Eva i Dalarna skulle svarat Dig i går om ditt besök i Falun
det måste ha varit underbart med den stämningen. Nu tyvärr
verkar det jobbigt med VASA-loppet. De tror ju det skall bli 15 +  i
morgon. Min dotter berättade nyss att det 10+ i stan nu. I morse hade hon -5, visst är det väl konstigt. Vädret rår man ju inte på.
Jag är glad att du följer min blogg, det känns ju lite roligt om någon tycker om det man skriver. Nu skall jag äntligen äta middag, eller
vad man skall kalla det för.  Stor kram till alla från Hajan.



7 kommentarer:

Rantamor sa...

Dom dära bullarna såg då ljuvliga ut, kände faktiskt doften av dom ända hit,
och jag tror jag norpar några innan jag "stämplar ut" från din blogg !!

Du är ju bara så duktig du.
Idag har vi åkt hem med vår lilla skatt, så nu är vi barnbarnsbakis =) =) =)

Tjingelingen från Rantamor.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blir roligt med lite nytt på balkongen, och så blir barnbarnet glad också som får gamla möbeln. Och så gott det ser ut det du bakar.
Kramar, och trevlig helg säger jag redan nu/AM

Mamma C sa...

Det blir nog toppenbra på balkongen med det bordet och stolarna. Hoppas vi kan sitta där på tisdag när vi fikar och äter bullar. Om det finns några kvar då.
Puss o kram

Eva i Dalarna sa...

Ja det ska bli intressant att se hur det går med Vasaloppet och snön...
Du är så flitig med bakande och allt så man kan inte annat än beundra dig.
Din blogg är underbar tycker jag. Ha nu en härlig helg!

Ölandsvindar sa...

Hej du glada bagare! Här får jag vänta lite med att baka för jag håller på och tömmer frysen. Det behövs verkligen för jag hittar allt möjligt där. I går dök det upp två Magnum glasspinnar. De får bli tilltugg till eftermidagskaffet idag eftersom allt kaffebröd är slut.
Kram till dig /Kerstin

Rosa i huset i vitt sa...

kikar in och önskar dig en fin helg
kram Rosa

Änglarum sa...

Halloj Hajan!
underbara bullar mums..kikar in för att önska dig en fin helg och håller tummar o tår för deutlovade tvåsiffriga temperaturerna :))) jag jobbar,men det går lättare med solens hjälp!kram kram Jessica