tisdag 17 mars 2015

Jag säger som Lena Nyman, en stor jävla ost , oj oj

I morse 06,10 såg det ut så här hos mig. Så underbart vackert
man kunde inte titta länge, för ögonen gillade inte det. Tänkte då
på Lena Nyman när hon bodde på landet ett tag, och vaknade av en
stor jävla lampa i nyllet. De säger här att det är solen sa hon.
Det var på den tiden när hon jobbade hos Hasse och Tage.

När jag kollade i morse på min blogg för att se om några kommenterat något. Så finns det till vänster 3 st rutor, som heter
Kanske gillar Du. Nu undrar jag om jag har en gubbe som sitter
här inne i datorn, för i slutet på Mars förra året, hade jag gjort ett
inlägg om soluppgång och regn. Hela gården här var som en sjö.
Kom ihåg att detta är Soluppgång, solnedgång ser jag aldrig någon
från mitt fönster. Vilken fin data jag har, vi förstår varandra precis.

Jag älskar dessa underbara skiftningar , så vackert det är varje morgon.

Just nu är den snart ett minne blott, sen bliver den som vanlig igen.
Jag hade nyss besök av en tös från Hemtjänst, oh så bra att Ni kommer så tidigt. Men hon förklarade att de återkommer kl 13,00
Det är lika bra när de kommer.

Så här ser det inte ut i alla fall, knä torkning är borttagen
för många år sen. Nu bliver det med svabb och längborste.
Det duger gott, skulle jag komma ner på knä, vore nog bra
men kära nån jag skulle aldrig kunna komma upp igen, så är det bara.
I dag tror jag att jag skall ha Isterband och Dillstuvad potatis
till middag.
Ha nu en bra dag och berätta om era fina morgnar.
kram från  morgonpigga Hajan.
 


6 kommentarer:

Änglarum sa...

Godmorgon Hajan! denna soliga härliga Tisdag :) tur för oss i hemtjänsten att knäskurning är borttagen! men du skulle veta att städredskapen vi får andvända ibland kan bestå av avklippta kalsonger och hemmagjorda skaft :))) det är gubbarna som står för det oftast)men då säger vi till att de måste skaffa en hink med mopp...kram Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Åhh...Isterband,älskar't!!! Jaadu tur man inte behöver knäskura.Jag fick göra det när jag praktiserade på 90 talet som undersköterska.En gammal ARG tant som begärde det OCH ta bort nubbar i mattorna,rusta torka o sen spika dit dom igen.Gick väl an men hon var inte snäll! Kraam Gunilla

Rantamor sa...

Vet du Hajan jag har också gått i hemtjänsten. På den tiden hade vi inte så många per man, fyra stycken bara men då var vi ett par timmar hos var å en, och då var det väldigt mycket städning.
Men jag gillade att göra fint hos mina tanter och farbröder.
Sen blev det kaffe alltid när jag var klar, en viktig stund för oss båda.
En tant var så fin att jag som "bara" gick i hemtjänsten fick fika i köket medan sköterskan som delade medicin fick fika i vardagsrummet vid finbordet med finduken.
(kärringjävel, å så va hon inte snäll heller annars...)

Knäskura ska vi då inte göra mera, då går knäna åt hellskotta.

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Här var det kyligt i morse men en vacker sol som lyste upp i alla fall. Jag hade fisk idag i min låda. I morgon blir det spagetti.
Puss o kram ringer i morgon.

Viola sa...

Vilka underbara bilder du bjuder på och den här veckan får vi verkligen njuta utav solen men på fredag kommer ett bakslag igen och det hör ju till, ha det så gott, kram

Bitte sa...

Isterband och dillstuvad potatis låter inte dumt! Två unga tjejer på jobbet har ordnat en "husmanskostvecka" den här veckan, med en ny klassisk rätt som de lagar till varje dag. På torsdag blir det isterband om jag inte minns fel. Igår var det pölsa och idag blodbröd med fläsk :-). Idén blev väldigt uppskattad och jag tror att nästan alla på jobbet anmälde sig! Lunchen kostar bara 20 kr och så får man anmäla sig till de dagar man vill. Kul initiativ!

Här var det så fint väder idag, men så plötsligt blev himlen alldeles vit och sen blev det kolsvart! Vad hände egentligen??? Jag hoppas verkligen det klarnar upp i morgon igen, man har blivit lite bortskämd med det vackra vårvädret nu :-).

Tack också fina du för alla kommentarer du lämnar hos mig!

Varma kramar
Bitte