torsdag 26 mars 2015

i väntans tider, kycklingfarm på gång

I går morse fick jag påringning av min väninna , vi ringer varannan
gång till varandra. Nu var hon riktigt uppåt, hennes barnbarn bor
utanför Norrköping, och hade nu fått lov att ha kycklingar hemma.
Det var mycket att skriva på, ett bra ´"hönshus" eller liknande.
De fick inte skaffa någon tupp, eller så. Hon sa hur många höns det

fick vara, men det har jag redan glömt.

Jag tycker om höns, särskilt de som har kjol, och är så fjädriga
kring sina ben. Jag är lite avundsjuk på de som har höns här i
bloggvärlden, Det låter så härligt, de värper och tycker ju faktiskt om sällskap med.
Jaa, i går var jag ju bortbjuden på Våfflor , vi bestämde att det räckte med det, så skippade vi middagsmaten i stället.
Jag hade ju bakat Kanelbullar, efter en bild hos en annan bloggvän,
Jag gjorde i formar, men brukade ju göra åttor eljest, men de blev så fina. Skulle ju haft med mig Påskliljor, men orkade inte att åka
ner till Centrum bara för att köpa det.
Jag tog med en 8.pack bullar , sen hade jag i frysen Glutenfria
kladdkakor , tog en sådan också. Hon blev glad över det, tror
inte att hon bakar en sockerkaka eller sådant, heller.
Dessa glutenfria kan jag rekommendera de är jättefina, med lite jordgubbar och vispgrädde till.
Att jag funnit dem var tips från våra goda vänner t Göteborg som har gluten.
Hos min kompis åt vi, våfflor och kaffe. Jag kände redan då att
det var något med mig, mådde tjuvtjockt.
Det blev inget roligt alls varken för värdinnan eller mig.
Vet inte om det blev för mycket för mig, men jag gick hem så
förargligt, hon är ju äldre än mig, och fick ta hand om detta.
Ringde i dag och bad om ursäkt, kan ju inte skylla på något annat
än min mage. Kan inte skylla på Sherryn, för jag tog ingen.
Men i dag mådde jag bättre, var ju tvungen att åka ner till Coop
och handla, skulle ju inhandla Påskägg till de små medlemmarna
i våra familjer. När jag väl kom hem  Satte jag genast på en stor gryta med grönsaker,
nu står den grytan på balkongen. Skall fördela soppan i andra
burkar, så bra att frysa in. Har redan provsmakat den med lite potatis i, den blev klart godkänd.
Nej nu är det sängdags , i morgon kommer de tidigt och hämtar
min tvätt. Jag berömde dem i dag det känns nästan som de är
mina ungar allesammans.
God natt önskar Hajan. Tack för Era kommentarer.






7 kommentarer:

  1. Du är så duktig som bakar och lagar en massa god mat. Men det var ju förargligt det som hände igår hos din väninna. Men det är ju lätt att glömma bort att man inte får äta så mycket. När det serveras våfflor.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Eva i Dalarna26 mars 2015 23:19

    Så bra att du blev bättre i magen i alla fall! För sen blev det ju full fart igen med påskägg och matlagande...Vila dig lite ibland!

    SvaraRadera
  3. Grönsakssoppa... det är gott att ha i frysen. Bara att ta fram och värma :) Du är duktig som både bakar och lagar mat!
    Skönt att magproblemen var övergående...
    Ha det gott Hajan!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja jag håller med, höns är trevliga djur. Och egna ägg skulle vara toppen. När jag var liten hade mina föräldrar djur, bla höns. Och skönt att du mår bra igen, det var kanske något du åt.
    Ha en fin helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  5. Åh va jobbigt med magen...känner ju till det som du vet:) Härligt med hönor,tycker myvket om våra också..speciellt när dom värper fina ägg hos oss:)Tack för dina goa rader hos mig. SER fram mot resan men det lades lite sordi över det hela.pga flygolyckan i Frankrike..Men vad kan man göra åt det ?Ja jag åker om 4 veckor i morgon...jippi..kram o trevlig fredag / Gunilla

    SvaraRadera
  6. Tänk det blev inte en endaste våffla här...synd du inte mådde bra..men det verkade som det gick om sen...ja så kan det bli.Glossybox är en låda med smink schampoo deo eller något i skönhetsväg,en del prover och ibland en fullprodukt,lite kul tycker jag den kostar 139 kr.så varannan månad räcker gott..trevlig helg kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Du har verkligen energi! Och du bakar så mycket fint och gör så mycket god mat, jag vet att den är god, för det kan man se på bilder!
    Hade du ätit våfflor och dessutom haft grädde på förstår jag precis om du mådde illa, det gör jag alltid när jag äter sån stabbig mat. Luftigt och lätt ska det vara!
    Tack för dina fina ord på min blogg, jag blir så glad, så!
    Agneta kram

    SvaraRadera