torsdag 19 mars 2015

I sista minuten som vanligt, men allt ordnar sig

 
Min Konsums affär där jag bor, den duger gott.
 
Hejsan hade beställt min Färdtjänst till 10,30 .  Jag var tvungen att få hem lite varor igen, får besök av både
dotter och son, Fast inte samtidigt.
Min lilla gubbe satt utanför som vanligt, men nu sitter han på en stol. Vet inte vad han talar för språk, men jag förstod att han
undrade om jag skulle ha en vagn. Det är lite knöligt att dra både rullator och vagnen till varorna. Så jag tackade för hjälpen, han fick sin tjuga.
I dag fick jag tag på strömming, jättefin var den. Nu heter den sill

men jag vet ju vad det är i alla fall . Det är
visst bara här kring oss, som de säger strömming. Jag köpte också
Skink-snittslar  som blev jättefina, De vände jag i ägg och skorpmjöl ,kan man låtsas att  det är Winersnitsel . Det där i sista minuten beror på att jag träffade en gammal bekant som trodde
jag bodde på Östergården, och undrade hur jag tyckte det var. Jag sa som det var, att jag bor själv. Östergården är ett äldreboende,
det bliver väl det med, men inte just nu i alla fall. Vi pratade på
och glömde totalt min hemfärd.
Då kom chauffören in och undrade om jag ville åka  hem , det är klart
jag vill sa jag.
Nu är det dofter som från en restaurang här . Strömmingen  Skink-kotletterna , inte nog med det så åt jag resterna från i går, laxen ni vet.
Och nu mina kära vänner är kaffet klart med, eftersom jag varit

där nere så har jag Semlor till det.  Men jag lovar jag tager bara en nu (tror jag) eljest spricker jag väl snart.
Dessa har jag satt i korgen på balkongbordet de måste ju stå sig
till Påsk tycker jag. De hade jättefina tulpaner med, men 89:-
buketten, då köpte jag hellre dessa 3 för 72:- .
Det får räcka från mig denna gång, i morgon är det Lets Dance.
Ha det så gott vi hörs i morgon hoppas jag.

PS glömde säga att min släkt i Stavsjö undrade hur jag hade det
      ekonomiskt. Jag svarade att någon insamling behövs inte än i varje fall. Gulligt när de undrar tycker jag.DS






4 kommentarer:

Mamma C sa...

Det kanske är för dina tjugor han kunnat köpt sig en stol :)
Kommer i morgon vid 09.00 tiden.
Puss o kram

Rantamor sa...

Kul att komma ut lite och träffa gamla bekanta, och sen att själv få handla och välja i affärn det är mycket värt.

Stavsjö, har dom ett spa/hotell där ??
Var med på en inspelning av bingolotto i Göteborg och fick ta en låda, det var Rickard Olsson som var programledare.
Vann en utlandsresa och en kärleksveekend på Stavsjö gård.
Men innan vi hann ta ut den där kärleksveekenden så hade allt gått i konkurs, så vi ficka ha kärleken utomlands på en resa i stället.

Tjingelingen från Rantamor.

Katta sa...

Heter strömming sill nuförtiden eller är det en och samma sort kanske :) märkte att jag har helt dålig koll på det där :) Påskliljorna bör ju absolut hålla till påsk om du har de på balkongen. Kram Katta

Äppelblom sa...

Du lagar så god mat jämt, så jag blir riktigt sugen.
Ha en riktigt skön helg och må så gott!
Kram Inga