söndag 1 mars 2015

Herre min Je , nu orkar jag inte mer

3 Mil och 5 mil,och melodifestival också. Det bliver nästan för mycket av det goda,
för en, hm ,Kvinna i min ålder. Efter 5 milen har jag ingen röst alls-
Jag som skall medverka hos Moreus i kväll.

Vilket väder De hade. Fy sjutton 5 mil i det vädret och det föret.
Vilka härliga killar, synd att inte Södergren nådde ända fram, han
skall ju sluta efter detta. Jag trodde att han hade slutat, ha,ha sen
var ju Hellner slut och då blev det en plats för Södergren.
Tack Johan Olsson för bronset i dag, Ett Hurra för Petter
 
 
 
 Northug vilken
kille, otroligt när man ser honom, han springer ju som han bara
skulle ha ett par tofflor på sig,
Det hela började ju i går, när vi firade min son här. Han fyller 57 år
i dag, men i dag är det IFK Norrköpings match , då gäller inget annat. Tallriken här är mitt barnbarns , hon har med sig maten nu
för tiden. Ja Per och jag hade också Lax, tomater och gurka. Men
kvarg och allt annat hade inte jag åt oss.
Efterrätt blev det ingen, för vi hade Prinsesstårta till kaffet.
Tårtan hade de också med sig hit. Det var så roligt jag hade köpt
Trisslotter, sådana där dubbla Ni vet, och han vann på båda två
då är det lite roligare. Vi gratulerar bara jämna födelsedagar åt oss
vuxna. Alla barn under 25 år får något varje år. Sen är det väl meningen att de skall vara med och gratta, precis som vi.




 
Skall väl ta något om mellot också. Jag röstade på Wennergren,
hon är så bra , sen fick Måns en röst också.


Alla har ju inte samma smak, och väl är väl det.
Förra gången Wennergren var med blev det samma sak.
Men då var Christer Sjögren med så hon fick vara med hos honom,
ett tag men var för ung. Det är något med hennes röst, som jag gillar. Ha nu en trevlig kväll och pusta ut, jaa jag vet att många inte
tittar på varken det ena eller det andra. Men jag har inget annat för mig, hej då.



9 kommentarer:

  1. Herre jisses vilken kille han är på skidorna den där Northug. Nu är det lugna huset igen hos oss. Ska se på Så ska det låta innan jag hoppar i säng.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tror nog att din röst håller för lite Moreus ikväll :)

    Det är så roligt att läsa vad du har för dig, dina recensioner av tvprogrammen, vad du äter och dina besök.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Ja, i går blev det jäktigt! Här försökte vi hinna med både skidorna och hästhoppningen som gick i varandra. Typiskt när det för en gångs skull händer saker att det ska kollidera med varandra.Sedan var vi förstås hos Kalle på kvällen. Jag har alltid gillat Gladys de Pilar. En härlig artist tycker jag (men jag kanske inte stavade hennes namn rätt).
    Fin måndag till dig Hajan!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  5. Nu är det måndag igen så nu får du passa på att ta det lite lugnt efter helgen!
    Spännande skidtävlingar som jag valde att följ på radion istället...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja det händer mycket nu i burken, eller ska man säga på skärmen då alla tv numera är platta...
    Skidåkarna är ju fantastiska helt enkelt och lets dance missade jag sådär måste jag se ikapp mig ;)
    Vilket bra upplägg ni har på födelsedags firanden i familjen!
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  7. Ja nog har det varit skidor för hela slanten ett tag, ska jag titta så blir det när Kalla kör :-) och melodifestivalen har jag bojkottat i år, tyckt att låtvalet har varit så dåligt så jag ser på annat istället, önskar dig en fin måndag, kram

    SvaraRadera
  8. En liten eftermiddagshälsning till dig!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja 5 milen var spännande, vilken fart dom fick precis före mål! Jag passade ju barnbarn samtidigt så det blev lite tittande då och då.
    Ha en bra vecka
    Kramar/AM

    SvaraRadera