måndag 16 mars 2015

Här är gudagott att vara , jag kan inte klaga just nu i slls fsll.

Nej jag får säga som "Kronblom"
 
Jag har inget att klaga på, mer än ryggen förstås. Men jag har ju min rullator som hjälper för det mesta ( av mina brott)
Men det värsta är att när jag känner mig så bra,  kommer det surt efter, jag glömmer bort att ta det lite lugnt och inte tro att jag är
50 år igen. Jag har ju sagt att jag ska ta mig en promenad, men tror
Ni att det blivit så då. Nej jag har inte kommit ut ännu.
I går satte jag igång med att göra Lasagnen, jag har aldrig fått så
god ostsås. Enligt Donal Skelhan från " Mitt kök "på TV4.
Så gjorde han med 3 olika sorters ost i Bechamelsåsen.
Jag tog de 3 jag hade hemma , Cammenber Royal, Blå mögel och
Prästost(skulle ha varit Parmesan) men man tager vad man haver.
Det blev supergott, gjorde som vanligt en rejäl klick margarin
lite mjöl, mjölk 5 dl, 2 dl vispgrädde ,sen fick ostarna smälta där i.

Prästosten rev jag förstås först.

Receptet har ni på Recept. nu. Jag följde det på bloggen. Hade bara
10 st Lasagneplattor men hade sönder dem lite så de täckte 2 lager.
Det var ju så mycket idrott igår så jag gjorde allt i vardagsrummet.

Smaklig måltid sade jag åt mig själv, ett glas öl till så var det
perfekt. När jag hade diskat alla kastruller och bunkar gick jag och lade mig ett tag.

Enligt en del tidningar skulle Moraeus sluta i går, men det bliver
nästa Söndag som han säger farväl.
Gruppen som var hos honom i går hade många år emellan sig. Den yngsta
var född 1983 den äldsta 1946. Först kände jag inte igen dem, men
sen kom jag på Bloppers , hade de varit med i.
Nu väntar jag på Lasse Koners Smartare än en 5 klassare.
Vi skall nog inte klaga på underhållningen, hörde i morse hur
det är i Indien och Pakistan, i går var det ett program från Afganistan.  Man tror ju inte sina ögon och inte sina öron när man hör allt och ser. Det är nog bra att någon törs säga ifrån ibland.
Jag vet att vi inte har samma åsikt alla människor, men jag
är så glad att jag är svensk hoho.... som Birgitta Andersson sa en gång.
 

3 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, det är tur av vi får leva i det här landet! Vi har det allt bra även fast vi klagar lite då och då, men det tror jag att man måste göra, annars släpper man taget.
    Vilken lasagne du gjorde, man ser ju hur god den är!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Härliga Hajan! Du skriver alltid så trevligt, blir glad av varje inlägg Du gör. Lasagnen ser jättegod ut, och ostsåsen verkar mer än god, måste prova med olika ostar. Konstig som jag är tycker jag inte så mycket om spagetti med köttfärssås, men lasagne tycker jag mycket om.
    Håller också med Dig, visst har vi det bra, även om vi glömmer ibland. Afganistan verkar vara ett hemskt land för kvinnor att leva i.
    Ha det gott!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Det där måste jag prova nästa gång som jag gör lasagne. Idag var det riktigt skönt när jag knallade hem från jobbet.
    Puss och kram

    SvaraRadera