måndag 23 mars 2015

Djupdykning i Hajans Garderob, Semledags

Det fick  bli  "Semlor" som dragningskraft. Jag hade ju tre Semlor
kvar från i går. Jag ringde till grannarna  i mitt hus, och frågade
om De ville komma på fika och äta  gamla Tisdagsbullar, jaa då blev svaret. Du skall få en present av oss sa hon, ja men varför sade jag, för att du är snäll och bussig. Då blev jag ändå snällare. 
        Det var som ett värmeljus, men mycket större 
Det var som en Lotusblomma, men under tiden den brann ändrade

den färg, väldigt vackert.Det skall jag inte tända ofta , jätte fint.
 Visst är det vackert, det blev ljusgrönt också, vad de kan hitta på.
10 timmar räcker detta ljus.
Sen kom vi in på kläder, jag visade en katalog för henne som hon
gillade. Det slutade med att två blusar fick följa med henne hem.
Hon ville betala mig, jaa då får jag väl betala ljuset också sa jag.
Nej ta dem sade jag , jag använder dem inte alls. Det är väl bra när man kan hjälpa varandra och fixa..
I kväll var Moraeus hos Parnevik, han berättade om hur jobbigt
det varit, efter hans skilsmässa att han var glad åt sin dotter i alla fall , hon var visst ungefär som Parneviks döttrar i ålder. år tror jag. Det blev lite rörande han försökte ju inte att
berätta så utförligt. Sen var ju Stella Rebecka där också.
Hon som är med i Dockusåpan,  Hon är ju Nattklubbs något, man kan ringa till henne och beställa bord och lite trevligt där.
Men det var nog inte många hemma på det loftet hos henne.
Docku-såpan är ju Paradise Hotell , det är inget för 84 åriga käringar att diskutera alls i. och vad man tycker om det.
Är han utan pengar Jesper som har som ett vandrarhem med  folk
som kommer och bor där. Andreas Johnsson med fru kom dit med.
De är där ofta, hörde man på resonemanget .
Egentligen ger det ju inte att skit detta program, man kan ju
stänga av det eller byta kanal om man vill.

.Nej jag stängde inte av, det är jag för nyfiken för. Men man
fattar inte hur mycket pengar folk har egentligen.

Det är mycket konstigt nu talade med en kär gammal vän i Mölndal
i går. Hon sa det är ju nästan som att bo i Chicago , där hade de tänt på en masa bilar, men just på den platsen hade inte min vän sin bil.
 Nej nu skall  jag sluta mina amsagor , man bliver inte klokare för det. Vi får nog ha det som vi har det.
Nu är det Sängdags säger Hajan.
Vet inte vad jag skall locka med på  min blogg som ni
gillar, men skriv gärna en kommentar, det tycker jag är roligt.
Natti,  natti




7 kommentarer:

Mamma C sa...

Halloj, vilket fint ljus du fick. Ett sådant vill man ju spara på så att det räcker länge. Kul med så trevliga grannar som du har.
Kram på dig

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket fint ljus och kul att ni kan byta grejer med varandra, det är väl kul om någonting kommer till nytta. Bättre så än att det bara ligger omkring.

Ja, jag tittade på tv3 play igår och såg båda Parneviks programmen och jag förstår inte ett skvatt jag heller. Vad går det ut på och jag är inte så intresserad av herr och fru Parneviks intima liv, men ändå tittade jag.....märkligt.

Jaa, det är för bedrövligt så det går till i Göteborgsområdet, Mölndal inräknat. Min pappa arbetade en gång inom rättsväsendet, det är länge sedan, och han tyckte det var för bedrövligt då, då skulle han ha varit med nu.....

Agneta kram

Rantamor sa...

När jag såg herr Parnevik i Skavlan , och han berättade om programmet han skulle ha, då bestämde jag mig för att det var inget för mig.
Skryt om hur bra man har det får nog vara för min del.
Förstod inte heller vad hela programmet skulle gå ut på.

Tur att man får välja sina program.
=) =).

Vilket finfint ljus du fick av snälla grannarna men så är du också en snäll granne.

Tjingelingen från Rantamor.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint ljus, och att det ändrar färg var häftigt. Jag tittade på Parneviks, kunde inte sluta och titta, så mycket tokigheter dom hittade på. Och han Jesper har nog tjänat massor på golfen.
Ha en fin dag
Kramar/AM

Eva i Dalarna sa...

Du skriver så roligt och härligt Hajan, jag blir glad varje gång jag tittar in här. Du är nog goaste "kärringen" i Sverige.
Ha en bra dag!

Annes vita rum sa...

Haha du är för go du Hajan:)
puss o kram från mig!

Ölandsvindar sa...

Så roligt med oväntade presenter ibland. Här har jag stora problem må du tro! Vi är bortbjudna på fin fest på lördag, klädkammaren är full med bra och snygga vardagskläder men INGENTING till fina middagsbjudningar.Jag får göra en ordentlig inventering under eftermiddagen. Hittar jag inget blir det en akut utryckning till Borgholm i morgon.
Kram /Kerstin