tisdag 10 mars 2015

Besök av min dotter, och jobb för nästa besök i morgon

Hej, Hej lite bilder från min dotters besök i dag. Hon tog sig ledigt i dag och kom till mig. Var först i ärende i "centrum ". Sen hade jag ringt in en nota till henne som hon var och handlade. Hon tyckte det blev bra på balkongen, och jag börjar att vänja mig

Vi startade med kaffe och goda smörgåsar, vi är lika pratsamma båda , så tiden bara rinner iväg.
Hon vill ju inte vara med på bild, men jag ville hon skulle hjälpa mig att ta bort bloggare som inte skriver något längre.
De som jag skriver varje dag till ville jag ha lätt att komma till.
Men det var väldigt många som inte gjort något på åratal. Kommer
de till baka får vi väl ta tag i det då igen. Hon hade köpt mig en
bukett Tulpaner, det blev jag glad för, hade inte någon blomma alls.
De som jag köpte sist när jag handlade slängde jag i går.

Satt ihop bilderna så här i kväll från mitt kök och
sov och arbetsrum. I dag har jag fixat med maten till i morgon,då kommer grannen på middag det är dags igen.
Jag skall bjuda på Fläskfile` och  Hasselbackspotatis.
Aprikos-halvor med vispgrädde till som efterrätt.  Till kaffet bliver
det Glassbåtar, dem tycker vi om både hon och jag.
Det bliver Madeira imorgon med ost kex till. Sherryn är slut så
nu bytte jag till en annan sort.
Jag har dukat redan i köket, i morgon skall jag ordna med potatisen,
till file`n  skall jag ha Bearnaisesås  till, det bliver gott.
Cajsa köpte härlig sallad med åt mig. Jag skall bara riva ost till
Hasselbackpotatisen. men det kommer bilder från det i morgon.
Nu skall denna madam gå och knyta sig, skall bliva så roligt.
Ja inte att lägga sig förstås , men besöket ser jag fram emot.
 


5 kommentarer:

Äppelblom sa...

Hej kära du!
Du är alltid så rar i dina kommentarer som du lämnar hos mig. Jag blir alltid så glad!
Jag skulle gärna vara gäst hos dig för du bjuder alltid på så god mat och persikor till efterrätt, då tänker jag på min mamma för det brukade hon också ha.
Ha en trevlig dag med din vän och var rädd om dig!
Stor kram från mig /Inga

Anki sa...

Det blir säkert en härlig dag idag! Menyn ser såå god ut... och dessert också... mums!
Tack snälla för dina snälla kommentarer hos mig... de värmer!
Ha nu en fin dag!
Kram

Eva i Dalarna sa...

Persikor brukade min farmor ofta ha till efterrätt, med vispad grädde till. Åh vilken underbar måltid du ska servera din gäst. Den som finge slå sig ner i det där mysiga köket ändå....

Änglarum sa...

Hej! mums mums säger jag :))) har förresten också rensat lite bland gamla bloggar..som du säger det var år o dag sedan en del bloggade,så bye bye till dem! Ha en fin kväll<3 kramiz Jessica

Mamma C sa...

Tack för igår och hoppas att din dag blev toppen idag när du hade middagsgäster.
Puss och kram