tisdag 24 februari 2015

Tack Kalla , det var underbart , Hurra, Hurra

Vilken underbar dag, var klar kl 13,00 för att kolla på detta , 13,30
startade det hela. Där satt jag med min middag, stekt Rödspätta och
potatismos. Som väl var , så var det lite presentation först, Så maten
fick jag i mig varm i alla fall.
Då började det att snöa, inte lite heller. Man såg ju och hörde på en

gång att Norge vallat bort sig.

Det var ju för härligt, 2 amerikanskor kom efter Kalla,
de startade så tidigt, det var deras lycka. Tyvärr den som kom fyra
var bara några sekunder efter Kalla, en svenska .
Synd tänk om hon hade fått bronset. Vet ej , eller kommer ihåg
vad hon hette.
Några som var glada , var ju Charlotts familj , och det förstår man
ju.
Här är Charlott med silver och brons tagarna. De heter Gregg och Diggins.
Jessica Diggins hade gjort en Musikvideo när hela Amerikanska
laget dansade tillsamman. Det fick vi se på SVT 2 kl 20,00.
Slutar detta inlägg med Charlotts Mamma och Pappa samt
Farfar Kalla . De måste ju vara jätte nöjda över sin tös i kväll.
Nu är jag nöjd med, åker tidigt ner till Centrum i morgon,
sen är det ju Herrarnas tur .
Falun är ju ett par dagar till, som väl är.
Nu säger jag god natt från Hajan.

6 kommentarer:

  1. Ja tänk vad kul att HON vann guldet våran Kalla!! Nu är det Hellner som gäller idag samma tid! Han kommer ju härifrån bögda nästan... KUL om även han tar det:) Ja om man ska lyssna på alla som tycker man har möe 'skit' hemma,hahaha,då finge man stoppa öronproppar i öronen eller hur Hajan?? Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej!jag får ta skäms mössa på mig!!ser inte ett dugg på skidor eller sport överhuvudtaget.såklart är det roligt när det går bra för svenskarna/svenskorna :) hoppas allt är gott med dig Hajan :) kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Jaaaa! Det var verkligen roligt!
    Stort Grattis till den duktiga tjejen!

    Önskar en skön helg till dig
    Kramar från Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Dom är så duktiga våra skidåkare. Syns i morgon.
    Puss och krram

    SvaraRadera
  5. Ja jäklars va de är duktiga våra skidåkare. Medaljerna trillar ju in en efter en nu. Det där med musikvideon hade jag missat. Men jag kanske ser den längre fram nån gång. Här går jag hemma med ryggskott nu, så jag har all tid i världen att se på tv. Fast jag undviker att sitta för mycket förstås.
    Kram till dig!

    Åsa.

    SvaraRadera
  6. Och du såg väl damstafetten på torsdagen - när Sverige tog silver? Jag var där på plats,i Falun och det var helt fantastiskt!

    SvaraRadera