onsdag 11 februari 2015

Nu börjar det så smått , på Hajans balkong

Det är ju inte klokt, titta vad jag hade i en kruka på min balkong.
Det finns ingen jord i krukan, bara mossa, rikligt med mossa.
Jag hade tänkt att slänga dessa fyra Hyacinter , men bladen var så
gröna så De fick stå kvar.
Sen den dagen ,när jag satt ute på balkongen 5-10 minuter, tänkte jag vad är det där för vitt som kommit i krukan. Herre Gud De kommer igen, det är ju små blomknoppar.
Ni förstår ju för den här gamla tanten blev det toppen.
Det är två lökar som kommer igen ,det är bäst att ta in den bilden
med. Så de inte bliver avundsjuka på varandra, ha, ha man bliver
lite larvig, när man har sådan tur. De två som inte kommit upp är blå.
Det var annat som inte gick lika bra, Rantamors Stekpannebröd.
Men jättegott , men jag gör ett nytt försök igen. Två stycken åt jag upp på en gång. Jättegoda man har ju lite rätt att misslyckas första gången.
Jag hade Pepparrots ost och Svennes Kaviar på, smakade ypperligt.
Nu skall dotter min prova på , hon har det i kroppen , så då bliver det perfekt. Hon har bakat sådan förut när hon var Dagmamma
I dag skulle jag baka lite bullar, men icke sa Nicke Vetemjölet räckte inte. Men nog har jag tur precis nu ringde min dotter och
frågade om jag ville bjuda på eftermiddagskaffe. Det är klart kom
bara sa jag. Men köp med en var sin tisdagsbulle , så bjuder jag på det , men en sak till , köp med vetemjöl så kan jag baka i morgon.
I går när jag satt och kollade hos Er, så hade Blommiga rutan så vackra klockor i sin blogg till försäljning. Men då tänkte jag
det har jag ju redan själv. Man bliver hemmablind ibland.
På min botten står det MAISON DE FLORETE  PARIS.
Så här har ni beviset på det.
Ja nu vet Ni vad jag pysslat med, ha nu en bra dag.
Här är vackert i dag med, men inte lika varmt, men jag skall inte
klaga. Jag mår så bra, lite skavanker har ju alla.
kram till er allesammans.   HAJAN

 

7 kommentarer:

  1. Hej rara du!
    Så fin du är på bilden i din header.
    Du bakar och står i - det är mer än vad jag gör. Bullar är flera månader sedan jag gjorde. Brukar slänga till en sockerkaka eller kladdkaka om det behövs lite fikabröd.
    Må så gott och ha en fortsatt bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för kaffet och budapestbakelsen som det fick bli istället för tisdagsbulle. Inte klokt att dom börjar blomma igen dina hyacinter.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte dina stekpannebröd såg goda ut, vad va det som gick fel tyckte du???
    Tjing från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Tänk att det redan varit så varmt så hyacinten lyckas blomma ute, blir nog en kort vinter iår. Och jag tycker ditt bröd ser gott ut, fast utan kaviar, det är en av få saker jag inte gillar.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  5. Hej hej ja ibland får man göra ett nytt försök! o då gick det ju bättre säg :) så kul att det blommar om,ibland är man nog för snabb att slänga...Må så gott kramiz Jessica

    SvaraRadera
  6. Vilken fin överraskning med hyacinterna. Låter mysigt med spa på balkongen. Redan värmer solen gott. Brödet ser också gott ut. Men tån såg ut att göra ont.
    Ha en bra kommande helg

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  7. Vad roligt med dina hyacinther! Det är de oväntade blommorna som är bäst.Jag pratade med en bekant i går och hon berättade att hon hade ladugården full med stora fuchsiaplantor som ägaren ville bli av med. Jag anmälde mig genast som spekulant på åtminstone några av dem. I går kom min mamma hem igen efter sin olycka den 1 dec. Jag ska snart ringa och höra hur det går.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera