lördag 21 februari 2015

Nu är jag här igen, så är det bara

Kommer Ni håg vad jag sa, vintern är inte slut. Jag tittar in ett litet tag igen. Det liksom har känts i luften, det gör inget.
Våren måste komma i alla fall, så det så.
 I dag var vi bjudna till min dotter och måg. Vi skulle kolla upp
lite som hon pysslat med.


Den var så snygg soffan, nu svartmålad , och klädseln målad i vitt
vet Ni det kändes som det var skinnkläddsel nu.

Vilket tålamod , målats många gånger. Men skam  den som ger sig, sa man som barn.
Det vi fick i dag var Kycklingfile`n  i en under god sås. Salladen till
var olika böner, och grönsaker plus Majs. En ny slags Potatisgratäng ,
färdigköpt lite annorlunda. Cajsa brukar aldrig köpa färdiggjord
gratäng. Det varv roligt för vi fick träffa barnbarnet  med sin
flickvän .
Han är som en babys, måste alltid göra en grimas, att de aldrig
bliver vuxna. Trodde det var första gången i dag som han skulle
vara ordentlig. Jäkla unge såg inte förrän jag framkallade korten


Desserten.var i en lite burk
, jättegod som en kaksmet i en
barnmatsburk med en etikett på, som beskrev innehållet.
Ett litet glas med olika bär i saftsky, på assietten 2 chokladbitar
och en klick grädde på. Det passade perfekt till det goda kaffet
mamma C var Baristan och skötte kaffemaskinen.
Så modernt allt blivit, så roligt när man är så ung att man kan
anamma detta nya. Jag hade beställt ljusbollar sådana som alla
har nu. Då tänkte jag på mitt sovrum, där kan det nog bli snyggt.
Dotter min har sådana lite överallt, det var därför jag önskade mig det.
Jag måste visa vad snyggt det blev hos mig i köksfönstret. Köpte
2 st minikallancho  som jag ställde i en var sin kaffekopp.
Skall faktiskt gå in hos Lajons och titta efter andra koppar.
Dessa 2 är i Rosenthals porslin, de kaffekopparna har jag fått från
min arbetsplats. Och de vill jag ha kvar hela dussinet, till någon
när jag dör en gång.
I kväll har jag inget att klaga på i Melodifestvalen. Underbart
den Samekillen som jag röstade på i Talang förra året, som han vann då. Han gick direkt till Stockholm. Han jojkade, det är något¨visst med det . Den andra var .en flicka bara 19 år som hette
Isa, namnet tycker jag inte om, påminner om något annat.
Titta Ruth från Wirginia vad jag hittade åt dig , tror ta mig sjutton jag hittade dig med, världen är inte så stor som man tror.
Eftersom Du skrev om laget Caps, visst är han söt.
Eljest den som sjöng bästa låten i kväll var Calle Moreus
inte vet jag hur de gör, men han var på 3 ställen samtidigt.
Nu måste jag sluta denna gång, för imorgon skall jag baka
rågbröd, men det ordnar sig jag är solo hela  söndagen
bara jag och  Falun  Då håller vi tummarna.
Natti,natti





5 kommentarer:

  1. Va kul att du fick sitta å bli uppassad igår hos din dotter med familj. Var det hon som bakade min stekpannebröd ??
    Kollade också på Mello igår kväll och min favorit var Kristin, som hon sjöng och att hon inte gick vidare på en gång förstod jag då inte, hon borde sopat banan med alla.
    Ja fusklappen var ju inte så dålig han heller...men jag vet inte.
    Andreas Wiese var ju också bra...

    Ja det där röstande med appar förstår jag mig inte på så här röstar vi inget, sitter bara å kritiserar å gnäller...hahahaha

    Ha en finfin söndag. Jag bakade igår kväll en långpanna med havrebröd, enkelt och bara så försvinnande gott.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Härliga Hajan! Du är med om mycket du...Såå snygg soffan var 7 är då! Det får du säga till din dotter! barnbarnet var söt han med:) Jag tyckte allt om Jon lite,inte gubben min men det kvittar ju mig! Kram kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Tack själv för titten igår och de goda kakorna som du hade med dig. Nix, här blev det inget mello som vi såg. Utan vi tittade på vår serie på Netflix.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen full rulle här hos dig. Så mycket skoj du håller på med. Fint i fönstret har du också.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. If you are searching for the highest paying Bitcoin ad network, visit MellowAds.

    SvaraRadera