lördag 7 februari 2015

Nu är det dsgs för " Mellon " igen, spännande

God morgon på Er, det har gått några dagar igen, var tager tiden vägen. Som ni ser har min dotter hjälpt mig med ett nytt ansikte.
Kände bara att jag ville vara lite enklare, för en kvinna i min ålder.
Kan tala om att i dag är det ett underbart väder, solsken den lyser
jättefint här över " Östgötaslätta ". Tänk vad vi behöver den, det
måste väl alla känna i alla fall.
Eljest är ju mina dagar ganska lika, varandra, matlagning, bakning
och lite småplock.

I går var det vetebrödsbakning, gjorde bara vanliga snurror i bakformar. Dagen innan gjorde jag på  Lantbröds 2 st limpor.
Följde faktiskt receptet på mjölpåsen,  riktigt gott blev det.
Det är Surdeg också i det mjölet, fyra olika sädesslag.
Hör nästan att någon tänker, då får hon inte ont i ryggen.
Joo det får hon, jäkligt ont, men medan degarna jäser, lägger jag mig och vilar. Det räcker med cirka en kvart, sen går det ett tag till.
Vet Ni vad jag åt i går, det var ju bara jag så jag gjorde en laxbit i

ugn.  Jag skulle nog kunna äta fisk varje dag.



Såg att jag har Spättor ligger, de måste jag komma ihåg.
Men det var 4 st i den påsen, passar ju bra när jag har besök.


Jag tog en Spendrups till detta. Hade ju alkoholfritt vitt
men ville hellre ha öl .
Så härligt det var på Spåret i går och så spännande det kommer
att bli, nästa Semifinal på fredag. I går slog jag över till Fångarna på
fortet, vilka saker de får göra då. Visserligen har de ju säkerhetslinor, men hur många vill hänga i dem. I går vann det blåa, men jag tyckte det röda skulle ha vunnit.
I dag skall jag göra en köttgryta tills i morgon, eller på måndag.
Min son skall skjutsa mig till Ortopeden på måndag, för ett
återbesök igen. Hoppas det bliver bättre denna gång.  Så jag tänkte
att köttgryta och potatis kan bliva gott när vi kommer hem igen.
Det tager ju sådan tid, först skall jag röntgas, sen träffa doktorn
som gjorde denna operation. Förra gången köpte vi pizza på hemvägen för vi var så hungriga. Grabben vill ju komma hem till
sig igen, det är semesterdagar som går åt till mig.
Han har själv erbjudit sig, men i alla fall.
Mina ungdomar spenderar mycket tid på sin gamla morsa, så är
det tyvärr.
I ungdomarna räknar jag förstås in min måg också.

3 kommentarer:

Anki sa...

Du är då fantastisk som både bakar och lagar mat!
Hoppas det går bra hos doktorn på måndag... så bra att dina ungdomar hjälper dig :)
Önskar dig en fin helg!
Kram

Mamma C sa...

Du är så himla duktig med bakning och matlagning. Tyckte också att Spåret var toppenbra igår. Kul att du blev nöjd med ditt nya utseende här på bloggen. Annars ändrar vi om igen. Säg bara till, jag tycker inte det är tråkigt. Puss och kram på dig

Änglarum sa...

Hej på dig min vän <3 så fint ansikte på bloggen :) fast den andra är käck tycker jag..man kan ju alltid byta så man själv inte tröttnar :) skall bli spännande med mello,det är underhållning av alla dess slag.Tror bestämt jag snor en bulle till mitt kaffe,de ser så goda ut! kram Jessica