måndag 23 februari 2015

Moreus " Så skall det låta " Måndagsbak och Estelle 3 år.

Så var det dags för Så skall det låta. Antingen tycker man om det

programmet, eller så skippar man det.  Jag bryr mig inte vad andra tycker, jag tycker han är jätteduktig med sin musik.

I går var det ett härligt gäng det var Gunhild Carling och Casper
Janebrink . De mötte det annorlunda gänget JEM, jag för min del hade aldrig hört talas om dem. De rappade mest tyckte jag.
Men kvällen dög för mig.

Här har det varit bakning på gång, rågbröd i går och vetebröd oi dag. Därför blev det extra roligt när mitt barnbarn ringde och frågade om det passade med kaffe-främmande. Jag hade inte träffat dem sedan Julafton. Så underbart oj vad Axel kan prata.





I dag kan vi fira Estelle 3 år, Hertiginna av 
Östergötland.

 
 
 
 
 
Han tyckte det var jättegott, men han gillade Muffins bättre,
med Pepparkakssmak på. Men huvudsaken var ju att han stoppade i sig något.  Det var så roligt att jag kunde skicka med hem ,en påse nybakade bullar.



lilla Axel gick bara hem en gång, men gammelmormor tycks
vara halvblind, så är det nog.






Här har jag lagt på för mycket ljus, men det får ni bara ta. Drt blev som det blev helst på fel mot, men till slut blev det rätt.
Nästan larvigt att visa denna bild himmelen har aldrig varit så röd
men det ser man inte med den skitkameran , och den skitdåliga fotografen som försökte verkligen, mem det ser man inget av..

          Något bättre kanske på denna i alla fall. Nu skall jag äntlige
äta middag , det bliver Blodpudding, Bacon och lingon.


Vi ses en annan dag , så kanske det bliver lite bättre, med både det ena och andra.

5 kommentarer:

  1. Hej svejs!Axel har blivit stor kille nu :) fortfarande lika söter..kul med fikagäster,så det passade ju bra att du hade bakat..bullarna ser smaskiga ut mums mums...här har vi riktigt skitväder snöblask o blåst!!!! har inte stuckit ut näsan idag.Men imorgon blir jag tvungen då kallar jobbet.Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Det är som värsta bageriet hos dig. Så kul med fikagäster så där oförhappandes. Ja, han är för go den där lille Axel.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Oj vad du är duktig som bakar och står i, och gott ser det ut och gott är det säkert.
    Och din lilla Axel växer så det knakar.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Det är konstigt det där med bilder. Ibland blir de nästan vackrare än verkligheten och ibland blir man besviken när det inte går att fånga vackra nyanser. Men himmel, vad du bakar och står i!Där ligger jag i lä och just nu knaprar vi på köpeskorpor till kaffet. Men jag tänkte att jag skulle tömma frysen totalt och starta på ny kula innan sommaren. Så nu äter vi oss ner lager efter lager och det kan bli en del överraskningar.
    Kram från mig /Kerstin

    SvaraRadera
  5. Lille Axel är ju så söt och kul att dom kom och hälsade på! Och vilket bak du hade gjort och det passade ju som handsken när du fick gäster.
    Jag tycker väl att det har varit roligare artister med i Så ska det låta dom andra söndagarna, nu var det som om alla skulle sjunga alla sina låtar till slut och det blev lite segdraget tycker jag, men annars är det ett trevligt program.
    Vilken kvällshimmel, det är sådana man kan glädja sig åt länge!
    Agneta kram

    SvaraRadera