onsdag 4 februari 2015

Livat och glatt, bäde dag och natt



Här är fortfarande Tulpanens dag. Min dotter och måg ringde går eftermiddag och ville ha lite kaffe, de hade med sig goda kakor.
och 2 buketter med tulpaner. Jag älskar dessa fina blommor.
De var jättesnälla, var först en vända till Konsum åt mig. Hon ville höra vad jag tänkte att bjuda på, när grannen skulle komma i dag.
 
Joo det blev ugnstekt Falukorv med potatismos till, det blev riktigt
snyggt. Jag lade Wokade grönsaker runt, Bambuskott och
Majskolvar.
Efterrätten blev Apelsinglass med choklad och en burk med Aprikoser, som jag strödde ut.
Falukorven blev inte bra på bild tyvärr, Det hade smält för mycket
av osten. Men allt kan ju inte bli på topp eller hur.
Först tog vi vår Sherry och ostkex, det glömde jag bort totalt att fotografera. Snart kommer vi väl inte ihåg att äta heller.
Till kaffet efter maten hade vi hembakt rulltårta, och päron- halvor
med vispgrädde. Vi smörjde kråset ordentligt kan man säga.
Bliver det bra den 18 Februari hos mig, undrar kompisen. Jag
tackar jaa, förstås. Det är alltid roligt och vi har så många bra ämnen att ventilera. Hon hade fyllt år min kompis, så min son
hade köpt Alkoholfritt på systemet. Jag tog vitt vin , och skrev på
det lilla kort-Har den äran och en skål,
detta är det starkaste Vi tål. Det var ju inte lätt att välja till
"Falukorv" men det passade precis. Den flaskan hon fick passa
ju till Fisksoppan, som hon skulle ha.
Nu är det kocktävling så vi ses en annan dag.



 

4 kommentarer:

  1. Förstår att både hon och du var mätta och belåtna. Efter allt gott som du bjöd på.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Du är så bra på och laga god mat, dina väninneträffar verkar så roliga. Och jag tycker visst det var ett bra foto på falukorven, ser ut som falukorv fast lyxvariant.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Å vad du rimmar bra, trerätters meny blev det också så bra, mätta å go båda två. Jo jag förstår att du har livat både dag å natt, ser ju att du är uppe på natten ibland och skriver på bloggen. Skönt att dom kommer på natten och kikar till dig, kollar så du inte hittar på några tokigheter utan att Hajan håller sig i skinnet.
    Önskar dig en finfin helg goast du.
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Härligt Goa ni är med varandra! Njuter av mat dryck ovh sällskapet, det är grejer det.
    Tror allas favvo blomma nu är tulpaner, min med!
    En annan sak som är tur är att jag gillar vintern...eftersom jag bor där jag bor!
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera