måndag 16 februari 2015

Gnäll från Gammelbäggan på bloggen, huva mig

Kommer Ni ihåg vad jag ojade mig över, att bilder hade kommit
bort. Men på alla Hjärtans dag kom nya bilder fram från ett barnbarn. Lilla Axel i backen med kompisen Orvar-
Så glad jag blev , det är ju så kärt med dessa ungar.

Jag vet nu också att han har extra-arbete åt ett städbolag.
Det enda jag inte förstår, kära nån var tager tiden vägen.
Sen var det där, vad gnäller tanten om. Jo jag börjar bli för gammal
för Meloditävlingen. Det var ju en glädje förr med musik, nu är det
talkörer eller Rap heter det visst . Mariettes nummer var ju verkligen bra, för all del Magnus också , men,  men.

Som tur är har det ju varit VM Alpint, Hansdotter fick ju ett silver,
det var toppen tycker jag i alla fall. Hade glatt mig så mycket för
Så skall det låta , Det var ju roligt ett litet tag. Han bliver ju bara så
jobbig Sean Banan. Det var då jag förstod att Hajan börjar bli
grinig. Martinsson fick ju inte något utrymme. Han sjunger ju så himla bra. Nu skall jag inte klaga mer, Kalla vann ju sin
skidtävling, då bliver hon som ett stort solsken hela hon.
Något som är härligt med är ju vårlökarna nu som prunkar på

hyllorna. Är det inte för tidigt? 
Vet inte om det var bättre förr, men min gubbe och jag tog
detta kort uppe i Malmberget. Det stod ett meddelande i skylt-fönstret, kom in och tag ett foto från slutet på 1800 talet.
Kläderna finns här, skall vi gå in sade jag, jaa det gör vi svarade han. Jag blev jätteglad , så det kortet fick bliva julkortet det året från oss. Vi fick inte se för glada ut, det gjorde man inte förr sade fotografen.

Slutar med dessa blommor , för att det skall bliva lite glatt på
min blogg i dag. Skall lägga mig en stund till , klockan är ju
bara kvart över fyra på morgonen.
Aha, det är kanske därför jag är lite grinig, förlåt den här
 
gamla käringen, nästa gång vi ses skall det bliva lite muntrare
skickar med lite tulpaner, det går alltid hem. Morn morn från Hajan.


 

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilka söta kort på lille Axel och Orvar. Jag såg inte på Mello denna helg heller. Inget besök eller hos oss. Men jag har tröttnat jag med på detta program.
Puss o kram

Rantamor sa...

Kan man boka den där söta städhjälpen ???
Och du vilket underbart foto på dig och din kära gubbe...riktigt snyggt, men så är/var ni ett snyggt par också.
Tänk om man fick bestämma att gå bort samtidigt så man inte skulle behöva sitta kvar ensam och sörja.
Fast man ska ju vara glad över alla år vi får tillsammans, och minnas dom, men ensamheten finns säkert där ändå.
Min Mor blev änka för 12 år sen och hon säger alltid när jag pratar med hon att varför ska jag vara kvar här sen pappa dog. Nu har hon ju bättre dagar också då hon är glad och full med tokigheter som hon skrattar gott åt.

Jag norpar åt mig lite av dina vackra tulpaner denna blåsiga kalla vintermåndag, och säger tack.
Och du, du är inte alls gnällig, du bara säger vad du tycker.
Såg inte så ska det låta, ha tröttnat lite, ja det beror ju mycket på artisterna också, många vill ha så stor plats att andra inte ens hinner sjunga.

Nej nu ska jag bädda rent, och städa lite ikring i huset.
Fortfarande förkyld och ont i halsen kommer å går. Blääää.

Tjingelingen från Rantamor, ha en underbar måndag snälla Hajan.

Eva i Dalarna sa...

Jag gillar ditt tyckande! Och jag håller med, man blir trött på "mellon". Det skulle räcka med en uttagning tycker jag.
Underbart kort på dig o gubben!

Snäckskalsdalen. sa...

Jamen, jag är ju lite yngre än du (ursäkta, men så är det ju, men bara lite) och jag tycker då precis samma som du om allt när det gäller tv programmen denna helg. Precis på pricken.

Skulle du kunna ta och skicka hit städtanten Axel, här behöver städas, tack!
Kramar Agneta

Änglarum sa...

Hej! visst är det skoj med de små <3 konstigt att alla ungar gillar att städa...hi hi..ibland får man vara gnällig i dag är det bistert ute..var o hämta mitt paket från jotex med gardinerna,de var väldigt tunna.men de blir nog bra.;)kram Jessica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag skulle också vilja ha hit den söta lilla städhjälpen, vilket gulligt foto.
Och inte är du grinig, det är Melodifestivalen som börjar bli för tonåringar. Jag tittade men hade svårt och hålla mig vaken.
Kramar/AM

Julie McQueen sa...

Great blog♥

How about follow each other?
I follow your blog. Waiting for you♥
My Blog: http://juliemcqueen.blogspot.com

Rost och rädisor sa...

Vilken rolig idé att fota nytt i gammal stil. Både bra affärsidé och annorlunda selfi. Visst kan man känna sig lite gnällig ibland, särskilt om man inte kan sova. Hoppas du llyckats ta igen förlorade timmar.
Kram
Anette

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!

Lite gnällig måste man väl få va ibland, tycker jag.Det känns liksom lite bättre efteråt:)
Vilka fina bilder du visar, underbara ungar,dom är ju det bästa som finns.
Jag har ju en vuxen son, men så har jag ju också mina små tjejer, som är fyra och sju, dom är riktiga små sötnosar.
Håller faktiskt med dej helt om tvprogrammen.
Ha det gott, kram Anette

Gunillasljusglimtar sa...

Du är för gullig grinig tant eller ej! Man måste ha rätt att få vara det ibland! Fina kort o såå fint på dig o gubben där:)Kram på dig ♥ Gunilla