tisdag 3 februari 2015

Fy Sjutton för att vara NATTSYRRA

Just nu gick min "nattsyrra" här ifrån. Det är bara det att just nu vräker det ner med snö. Blåsigt och kallt -6 grader. Jag sa, vet Du lilla vän jag skulle aldrig kunna  ha ditt jobb. Det är jag för mörkrädd för, jag
är också mörkrädd talade hon om. Jag åker så nära ingången jag kan med min bil
 sen går jag ur. De paråker alltid, det var
ju bra , att de har sällskap.

Jag var uppe här för ett tag sen och kunde inte titta ut genom mitt fönster i vardagsrummet.

Det är ett jädrans oväder, vilka fina kvinnor som
arbetar vid Hemtjänst. Jag tycker så mycket om
dem allesammans. Att jag sitter här beror på
att jag gjort en rolig och trevlig hyllning på datan till
en god vän som fyller 86 år i dag.
Det uppskattas alltid, nej nu skall jag nog försöka
komma lite till ro. Innan morgonens Hemtjänst kommer. Jag har städning i dag, jag dammade överallt i går kväll, innan jag lade mig.
Så skönt att man får denna hjälp, det är värt
varenda öre.  Nu skall denna gumma lägga sig ett par timmar,  sov så gott Ni som inte heller somnat än.

6 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Vi tar det ofta alldeles för självklart att allt ska fungera dygnet runt, men vi borde kanske dela ut rosor lite oftare, till alla som arbetar när de flesta av oss sover. Det är ju också konstaterat att det sliter på deras hälsa med dessa oregelbundna tider.Så jag instämmer i din beundrarkör för alla de som hjälper oss när vi behöver, oavsett tid på dygnet.
Kram /Kerstin

Rantamor sa...

Låter allt som att du också har nattjobb, göra födelsedagshälsning mitt i natten. Du är allt för go du.
Här snöar det lite idag också, men det blåser kallt -10.
Men det finns mycket att göra inomhus.

Tjingelingen från Rantamor.

Gunillasljusglimtar sa...

Du är för go! Du dammar så dom slipper det antar jag!! Eller det kanske inte görs nuförtiden? Jaa vilket jobb,i ur o skur! Ja natten har varit dålig sömn för mig sen kl tre:( Usch så jobbigt det är.Sen skulle jag upp o åka o träna men blev piggare av det:) Kram på dig ♥ Gunilla

eva i dalarna sa...

Jag jobbar natt men på ett äldreboende så jag slipper tack och lov ut i mörka natten. Folk inser sällan hur tungt det är att jobba nattetid. Man ska inte bara sköta jobbet utan också tvinga kroppen att hålla sig vaken. Men jag gillar mitt jobb!

Mamma C sa...

Ja dom är enastående dom som har nattjobb. Ha en bra dag i morgon, och tack för fikat idag.
Kram på dig

Katta sa...

Ja vilka änglar det finns. Jag skulle med vara mörkrädd att åka runt så på natten det är tur de åker två och två. Önskar dig en fin dag, kram Katta