lördag 7 februari 2015

Förlåt Mellon men jag tog Charlej och Alice Babs

 










Det blev inte så spännande som jag trodde, ja en del bidrag var
riktigt bra. Jessika vet jag och Sade gick väl vidare och tre dockor.
Nej vet Ni vad jag gjorde, jag såg ett minnesprogran på 2an.
Det var Alice och Charley , från 1999-  det är ett år sen Alice dog,
Jag räknade ut att 1999 var Norman 79 år . Alice var då 75 år.
Norman var född 1920 och Alice 1924. Vilka artister, och vilka
musiker som var med.  Oj vad jag njöt.
Vilka fina musiker dessa var, det var underbart, Den som var
mest illa var Charley , han hade ju dåliga lungor märktes att han hade svårt att andas. Förlåt mig Melodifestivalen, men
det kommer ju fler kvällar som man kan kolla på Er.
Nu får jag titta i morgon i Expressen för att riktigt förstå
denna tävling. Nu måste jag säga god natt, men det är en nöjd Hajan som kryper till kojs, det lovar jag.

9 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja du missade inget, det var ingen låt som satt sådär direkt. Då är det bättre och titta på sånt man gillar.
Ha en bra söndag
Kramar/AM

Mamma C sa...

Jag satt bara och slötittade undertiden gubben höll på med brorsans dator. Har nog tröttnat lite på programmet jag med.
Kram, ni ska målas.

Tummelisa sa...

Somnade från melodifestivalsuttagningen. Kunde inte engagera mig riktigt. Annars gillar jag både Sanna och Robin. Men som sagt man hinner nog titta. Nu åker vi snart till Gran Canaria 13/2. Ska bli så skönt, hoppas bara vi får lite sol och värme också.
Hoppas allt är bra med Dig?
Du får ha det så gott nu, så hörs vi.
Kram Tummelisa

Rantamor sa...

Här kommer receptet på Stepannebrödet.

Kruskavlat tunnbröd.

50gr smör
5 dl mjölk
halvt pkt. jäst
2 tsk salt
1/2 dl strösocker
2 msk ljus sirap
1/2 tsk hjorthornssalt
2 dl grahamsmjöl
resten tog jag vetemjöl special med fullkorn.

Smält smör tillsätt mjölk (jag tog hälften vatten)
Blanda alla ingredienser till en en deg som gärna får vara rätt lös.
Jäs i 45 minuter.
Rulla ut bröden som sen kavlas tunna med kruskavel så stora så att dom passar din stekpanna.Stek dom genast utan jäsning. Vänd dom i pannan.
Låt kallna under bakduk.

Lycka till.

Du missade inget igår på Mellon och det kommer ju att vara många lördagar framöver.
Bra programledare var det !!

Tjingelingen från Rantamor.

Gunillasljusglimtar sa...

Ja jag /vi såg på det men ja jag vet inte...Är inte riktigt såå intresserad tyvärr! Fast det blir ju fler ggr så..Kramen Gunilla

Evas Kvarnaro sa...

Som tur tycker vi alla olika . . . .
'Mello' är ett 'måste' för mig fast jag är 66 år. Det hör liksom 'till', att man ska tycka si och så, en del var bra en del dåliga enligt mig, men vi människor har ju olika musiksmak.
Så varje år blir det om 'har rätt låt vunnit' ? !
Ja och en massa babbel om det, men så ska det vara, det är ju 'mello'.

Må väl/ Eva

Anonym sa...

Önskar jag kunnat se Charlie och Alice Babs. Charlie Norman är från Ludvika, min hemstad. Hans far brukade hjälpa min mor med gårdsarbete och hans mor vaktade järnvägsbommarna vid ingången till ASEA. Kommer ihåg hans pappa sa flera ggr: "Morsan och jag är så oroliga för Kalle. Han har problem med lungorna."

När jag gick i realskolan, kom Charlie alltid dit för vår julfest och var ridåhalare för vår lilla föreställning före dansen började.

Och Alice Babs!!! "Vårat gäng". Hon var verkligen fenomenal. Har även hört henne sjunga klassiskt när hon blev äldre. Hennes skiva med barnsånger är jättefin.

Ruth i Virginia

Ölandsvindar sa...

Vet du, att jag har en väninna som är så otroligt lik Alice Babs.När hon fyllde år en gång skickade jag ett kort på Alice och hon stod länge och funderade på vad i allsin dagar hon hade för halsduk runt halsen innan hon kom på att bilden föreställde Alice och inte henne själv.För några veckor sedan flög hon en sträcka och en dam bredvid henne sa plötsligt: "Om jag inte visste att Alice Babs är död, skulle jag tro att jag satt bredvid henne" Detta har hänt masssor av gånger. Kul!
Kram från Kerstin

Stolpås Gård sa...

Tror du gjorde ett bra val! Mello var ju inget speciellt direkt... Det gäller att fånga de bra stunderna i rutan med det man gillar bäst!
Önskar dig en fin februari vecka,
Sussi på Stolpås