onsdag 18 februari 2015

En härlig dag, med god mycket god mat, men framförallt i bra sällskap

 Att helt utslagna Tulpaner kan vara så vackra, ser ut som en ny sort.
I dag var ju den dagen , när vi ses och bjuder varandra på mat
och trevligt sällskap.  Vi har så mycket att tala med varandra om,
tiden bara försvinner. Innan jag berättar vad vi hade och gjorde i dag, vill jag rikta några rader till Ruth i Virginia . Du tror mig om alldeles för bra saker. Såg hos Henning att Du tyckte jag var så
teknisk. Lilla kära bloggvän, jag kan egentligen inte ett " skit ",
det jag kan har mina barn , måg och barnbarn hjälpt mig med.
Visserligen har jag jobbat med data sen urminnes tider. Men detta
med bloggen älskar jag, jag älskar alla jag kommunicerar med.
 Tack för alla fina ord ni ger mig.
I dag när jag gick över gården till min väninna var det lite
vår i luften. Kunde promenera ute med vanliga skor "SNÖN VAR BORTA" ( men jag tror att det kommer mer av den varan".
I dag bjöd min kompis på små snittar och gott portvin. Den vanan
vill jag inte bliva utan. Sen fick jag ugnstekt kyckling som var inlindad i bacon, dessa kyckling delar låg på en bädd av olika svampar. Såsen var jättegod, mycket grädde i den kände jag.
Till maten hade vi vitt alkoholfritt vin, det var ju flaskan hon fick
av mig när hon fyllde för ett tag sen. Jacop Greeks  inte alls dumt.
Men uppkäftig bliver man inte, men den passar 2 gamla damers
tablettintag för hälsan.
Desserten var chokladpudding med aprikoser i. Visst är det
roligt när vi kan överraska varandra med god mat. Äta skall vi ju göra i alla fall varje dag. Då kan vi slå på lite extra vi ses ju
bara var tredje vecka. I morgon åker hon iväg för att operera sin
hand, senorna drager ihop sig i högerhanden. Flera damer här
omkring som gjort det ingreppet nu.  Hon hade beställt sjuktransport, för hon fick inte köra sin bil då.  86 år är hon
så det var ju bra att hon inte fick.  I går så bakade jag Franska
Våfflor, det gjorde man mycket när jag var ung. Jag gjorde smörcreme  till att ha emellan dem. Jag blandade i en tesked med

sherry i, det blev jättegott.
Hon hade köpt Kladdkaka , så det blev mycket kalorier till kaffet.
När jag var yngre så hade vi vispgrädde mellan bröden
>Jag kom till henne kl 11,00 och gick hem 15,30 så det blev
en heldag. Jag hade med en liten burk med bara kakorna som
present. Sen kan hon ju fylla dem som hon vill. En påse
muffins blev det med, hon tycker om att laga mat , men bakar aldrig själv, så det blev uppskattat.
Nu skall den här madammen gå till sängs, i morgon åker jag
iväg med färdtjänst för att handla, god natt till alla nu.

Tack Evan för den rar bilden.
 


7 kommentarer:

  1. Ni har så mycket gott ni överraskar varandra med när ni bjuder. Bröd är en fin present att ha med sig. Jag ska också hoppa i sängen nu.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Hej! precis så vill jag ha det när jag blir äldre..trevliga middags bjudningar med en god vän! jag ser alldeles för många som sitter för sig själva,tråkigt att man inte kan gå ihop med varandra mera..men vi svenskar är ju lite så till mans!i dag är det grått o trist o kvällsjobb på agendan.men köper en blomsterkvast med mig hem o piggar upp tillvaron <3kram kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Nja, det kan nog vara Ruth som har rätt där, du kan mycket mer än du tror.
    Och alla träffar med dina vänner och allt gott ni äter, så roligt.
    Ha en bra helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Så gott ni ätit, druckit och fikat tillsammans! Jag tror du är mycket mer teknisk än du vet om bara 😉
    Vill önska dig en riktigt fin helg!
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  5. Mmmm! vilka gosaker!
    Ha det bäst Hajan! kramiz

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vilken kul bild på dig. Vilken måltid! Tur att jag precis ätit.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Så trevligt ni verkar ha det och en anledning att göra lite extra när man får sällskap. Om jag blir ensam ska jag minsann se till att festa till det med väninna då och då.
    Hoppas det gick bra med väninnans operation och att hon kämpar på bra med rehabiliteringen.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera