måndag 9 februari 2015

Åh , vilken underbar morgon, jaa det blev bra sen med

Denna bilden heter " soluppgång", lånad från nätet. Det går inte med min lilla  Canon, att få fram så fina bilder. Ha, ha  jag har ingen sjö så nära heller. Men lika rodnande himmel hade jag i alla fall.
Jag berättade ju att jag satt på balkongen i går i solen, väldigt dumt.. Jag hade ju mitt lilla " SPA " i går, inget främmande
eller någon påhälsning. Jag tassade ut från badrummet till mitt
sovrum. Då fastnade jag med den nya rullatorn, Sladdar som går från handtagen ner till bromsarna på hjulen. Där körde jag över min
vänstra fot. " Faan " sade jag, fick se blodet på korkmattan

detta skall jag bara ha med, kameran låg på skrivbordet så jag
klickade  och fick en bild. Smart va ?
Så det kan gå , det låter värre än vad det var.
Men så onödigt, jag kan inte med denna rullator i alla fall.

Gamla människan tror hon kanske att våren kommit redan.
Nej den gamla människan hade både pläd och filt om sig, och satt högst 10 minuter. Men attans vad jag nyst och snorat redan.
Men i dag bar det av in till vårt Sjukhus, jaa inte med tån utan för
återbesök efter den sista olyckan. Jag har varit så orolig, haft
mycket ont. Men allt var så fint denna gång, alla plåtar jättefina.
Det tager sin tid sa Dr Andrej, innan alla trådar hittat varandra.
Han var så nöjd med sitt arbete, man såg inget av den långa spiken
från höftkulan, ner till fästet i knäskålen. Visst är det fantastiskt.
Jag blev också jätteglad. Konstigt när Doktorn var nöjd med mig så gör det mindre ont också. Hokus Pokus, säger jag.
När vi åkte hem äntligen från lasarettet åkte vi vägen förbi hos
min son, som var chaufför i dag. Han var uppe och hämtade en
brödkavel, som jag skulle få till Rantamors goda Stekpannebröd.
Sen satte jag på potatisgrytan när vi kom hem , och han åkte iväg igen och handlade varorna jag behövde hem. Så i dag hade vi Köttgryta med massor med rotfrukter i.  Sen hade vi kaffe och Tisdagsbulle det var jättegott.

>Måste ju nämna Moreus från i går kväll, jag tyckte det blev lite
jobbigt. Jo jag såg det , men måste alla ut på golvet ? Martin Rolinski tyckte jag var trevligt att se igen, men det var väl de hela tror jag.
Nu  önskar jag er alla en trevlig vecka, Detta blev lite långt som
vanligt. Men Ni har flera dagar att läsa på.  Natti, natti



 

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Så bra, så bra att du fick positivt vid ditt läkarbesök, va glad jag blir.
Förstår att det känns mycket bättre vid ett sådant positivt svar av doktorn.

Men nu får du ta det lite lugnt med ditt rollatorrally så du inte kör sönder flera tår. Hoppas att det läker so det ska.

Och så bra att du fick låna en kruskavel, nu ska det nog gå bra med ditt bakande, du är ju så duktig på det mesta vid spisen.

Är det du på bilden längst upp på bloggen ???
Visst har du bytt bild på headern??
Snyggt.

Tjingelingen från Rantamor.

Mamma C sa...

Men jösses vad illa foten såg ut, Hur kör du människa ;). Skojade bara, tur att det inte blev värre. Satt du i solen och blev snorig på kuppen, låter inte bra. Här har vi inte kräks något ännu som tur är.
Puss och kram nu ska jag laga mat.

Black Iris sa...

Men det var värst vad du drabbas. Du plåstrade väl om foten ordentligt nu..
Nej Så ska det låta blir tyvärr sämre och sämre. Jag tyckte att första programmet den här säsongen var bäst..

Kram Maidi