måndag 12 januari 2015

Underbart så skall det låta,toppen Di Leva









Först stort tack till Er som skriver så fina kommentarer, eftersom
Ni inte har egna bloggar kommer tacket här till Ewa i Dalarna,
Ruth i Virginia, och Tummelisa som hängt med så, länge.


Sen vill jag framföra

Tusen tack Moreus , vilket gäng Du fick ihop i går. Jag riktigt njöt.
Roliga och duktiga alla fyra, lite småfräcka. Gustavsson är ju för härlig. Jag tager med Thomas från Så mycket bättre.
Där sjöng han ju så bra Sträck ut din hand när det var Lasses
dag.
Eljest har jag varit lat , bara bakat en plåt med skorpor som jag skulle ge bort på Torsdag, till en grannfru. Men jag satt och löste korsord samtidigt
i Hemmets Veckotidning  som kom i dag. Då skall man inte baka
samtidigt oj.oj  vad det doftade skorpor. De går att äta, men jag
tänker inte att ge bort dem. Det bliver att baka i morgon med utan
något annat samtidigt, som distraherar.
Flickorna sade i dag det är nog bara Du Harriet som bakar och
håller på. Jag tog det som beröm faktiskt.
det börjar bli svårt att hänga med på TV kanalerna, jag måste
se Jerry Williams på ettan, det börjar 21,00.
20,00 är det Linda på fyran med alla vilda djur, det var väldigt
spännande förra veckan

Sen i går var Thomas Di Leva klädd som vilken kille som helst, det gillade jag
Kaftanerna var väl bra, men jag tycker detta är bättre.







Lyssna nu och kom i håg när han gästade " Så mycket bättre"

12 kommentarer:

  1. Ja nog ska du ha beröm som bakar, och ger bort det du bakar också. Di leva såg bra mycket trevligare ut nu när han inte hade kaftan, håller med.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Pratade med min mor i Finland idag (88år) hon var så nöjd över att ännu kunna bo hemma, och hon pysslar å gör mat å bakar ibland hon med.
    Duktigt tycker jag, och det är du med som du håller igång.
    Skorpor måste jag erkänna har jag aldrig bakat...
    men skulle gärna äta av dom !!

    Kan hålla med dig om att Di Leva var bra på så ska d låta, han är ju en duktig sångare.
    Och Gustavsson kan jag tycka tar liiite stor plats i sådana sammanhang, men okey han är ju bra han med.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Ja ska också se på Jerry som börjar nu. Sedan blir det lite data igen innan sängtime.
    Kram på dig och baka bara i morgon och inget annat ;)

    SvaraRadera
  4. Tänk att Du bakar. Min svärmor bakade alltid skorpor för, något som hon kallade för "skånska skorpor" med mandel i. De var så goda. Idag orkar hon inte, hon är 94 år och bor fortfarande hemma med svärfar i eget hus.
    Såg Jerry Williams igår, det är och har alltid varit min mans stora idol. Tycker faktiskt att han är "still going strong". Verkar sympatisk och ödmjuk också.
    Såg inget annat på TV igår, jo "Vem vet mest", det ser vi alltid.
    Ha nu en fortsatt bra vecka!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  5. Ja, du är duktig du!
    Ordet lat har du nog missuppfattat.
    Detta grundar jag på allt vad du håller på med. Våra bullar är slut i frysen och någon baklust har jag inte.
    Jag har alltid gillat Jerry Williams,
    det var en fin uppvisning han hade.
    Jag har råkat ut för en gräslig förkylning och nästan 40 graders feber,
    Det blev akutmottagningen på stan på söndagskvällen. Nu äter jag penicillin och känns lite bättre.
    Men det blir nog en stunds vila snart, man ska ju ta det lugnt, sägs det.
    Vi skulle idag åkt till Mariehamn
    och spelat tävlingsbridge på vägen hem. Det var flera par som inte kom med och stod på väntelista. Någon blev glad och vi blev glada att någon tog vår plats så vi fick tillbaks 1800 kronor som det kostade.
    Nu ska jag gå och koka grönsakssoppa.
    Herrn i huset mår inte riktigt bra heller idag. Något varmt kanske smakar bra.
    Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Visst är det trevligt att baka något gott och ge bort i present.
    Skorpor bakar jag aldrig, men min mamma brukade göra det och de blev så möra och goda.
    Hoppas att du mår bra och att du inte har den blixthalkan som vi har här.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  7. God morgon.
    Ja di leva var jättebra. Finns så mycket bra.
    Vilken trivsam mysig blogg du har. Hit till dig återvänder jag mer än gärna.
    Ha det så gott tills nästa gång jag kikar in.
    Kramiz!

    SvaraRadera
  8. Men det missade jag?! Måste se det vid tillfälle, tackar för tipset.
    Fy vilket väder ni har...vi har alldeles vitt och vackert nu, hoppas det förblir så ett tag.
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  9. Hej! håller med Dileva såg riktigt normal ut :)) har aldrig sett honom i byxor hi hi..ja nu är nästan julen ute,bara lite smått kvar som skall ner i lådan.Ha en fin kväll <kramiz Jessica

    SvaraRadera
  10. Hej - det är jag igen! Vill bara önska dig en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jamen, var han inte härlig diLeva, han passade så in att vara i kostym och han sjöng ju dessutom bättre än någonsin.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Hjärtligt tack, Hajan!
    Alltid kul att läsa din blogg.
    Får en att känna sej uppåt.
    Du är ingen som sittar och gnäller
    över saker.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera