söndag 18 januari 2015

Tulpanens dag och en Ramberg vi inte kände igen



JAA, JAG VET att det är rosor på bilden. Men jag är
lite sent ute, därför får ni Tulpanerna via musiken.

Men här kommer Örjan Ramberg, det blev ju verkligen en intressant kväll tillsammans med honom. Man har ju liksom undrat många gånger
över hans beteende. Men journalister skriver ju så
mycket skit med, man tager ju ofta deras utsagor
med en nypa salt.

Så bra de hittar på med sina ledtrådar, det är väl bara Helena som misslyckades med en bra ledtråd.
Örjans förslag var ju jätteroligt. De skulle spela sina
mammor, med lösperuker och herrarna med klänningar ,osv.  Tyckte verkligen om lördagskvällen
i deras sällskap. Nu är det Harriet Andersson nästa
gång, det talades ju mycket om Ingemar Bergman
och henne. Han har ju varit på tapeten många gånger , med många kvinnor.


I går hade jag en skön dag. Jag ugnstekte ett
paket med torsk. Jag älskar fisk, tänkte äta upp
hela paketet. Men tänk jag besinnade mig så det räcker till en gång till. Till den överblivna biten skall
jag ha lite stuvad Spenat. Nu är klockan 04,17 jag har klämt i mig 2 bullar och en mugg mjölk.
Mycket gott, nej jag är inte med barn, käringen är
bara hungrig.

I dag ni , kommer min son och dotter, vad skall jag hitta på , vad vill Ni ha, frågade jag. Vi har Mat med oss så det bliver en överraskning. Jaa Ni får reda på det förstås , men det bliver sen.




I går läste jag något bra i vår Dagstidning ( Norrköping), tänkte
på Er som skriver så väldigt rart om mig Det var på Familjesidan
hon fyller 90 år i dag-Maria Andersson var hennes namn.
Hon sade något jättebra om att vara gammal.
Det är ett nöje att bli gammal försäkrade hon. Att prata om sorg
och sjukdomar, det är bara onödigt det kommer i alla fall.
Hon bor på ett äldreboende som hon värdesätter. Hon har 2 rum och kök. Det bästa som hon sa var att en dotter bor så nära, så
de kan ses ofta. Jaa så gör mina två också, jag har inget att klaga på.
Varför skriver jag detta så tidigt, joo min nattsköterska var så
härlig, vi pratade lite härligt, och jag förstås blev hungrig på en  gång.
men nu säger jag natti, natti  tack för alla fina ord.
kram från Hajan.......

 

PS. Måste meddela att det inte är som förr, våra Tulpaner kommer
inte från Holland så mycket längre. Utan vi klarar detta själva, enligt en trädgårdsmästare på SVT. DS
Men håll tillgodo med låten i alla fall.

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag sov till 08.30 och det hör inte till vanligheterna. Nu har jag precis ätit frukost. Så kul med en överraskning. Det är säkert något gott som dom gjort.
Kramis på dig

Maria sa...

Hoppas dom har något riktigt smarrigt med sig de dina. Ja jag skall åka till mamma idag, mår inte hundra själv men tror inte måendet blir bättre om ja stannar hemma. Jisses du var vaken med tuppen du men kanske du sov en stund till sedan.
Ha en skön söndag/kramizar

Tummelisa sa...

Du är så positiv Hajan! Alltid lika roligt att läsa. Hoppas Du får god mat idag. Kul med överraskningar.
Ja Du Örjan Ramberg har nog inte haft så roligt i sitt liv som barn. Tror att barndomen påverkar människan mycket. Tyckte också att det var ett bra stjärnorna på slottet. Tidningarna skriver så mycket ski..
Hoppas nu Din söndag blir fantastisk. Vi saknar vår son med familj något oerhört, men det verkar gå bra för dem i USA.
Kram Tummelisa

Rantamor sa...

När jag satt uppe inatt så poppade ditt inlägg upp, så då var vi båda uppe samma tid, men sen gick jag å la mig och så sov vi till nio....jösses, men va brådska har vi.

Hoppas att din dag blir helt kanon och att du får god mat av d dina.

Och Örjan Ramberg....tja va ska man säga, lite för mycket för min smak.
Men ändå intressant att lyssna till, även om jag lessnade ibland och undrade om han inte spelade lite teater för oss tittare.

Tjingelingen från Rantamor.

Annes vita rum sa...

Kikar in och önskar dig en superfin dag med nära och kära goa hajan!
Kramizar...

Evashusotorp sa...

HEJ
Hoppas din söndag blir bra och mysig med de dina
Kramar till dig
EVA

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, dom kommer med överraskning, så trevligt, det måste vara det bästa av allt! Spännande.
Och ja, jag missade också att det var tulpandagen...men det finns fler dagar.
Agneta kram

Gunillasljusglimtar sa...

Mmm..undrar vad du fick för gott!Jag såg ju aldrig detta avsnitt,synd för jag jobbade! Kanske går i repris.Ja man har ju hört mycket negativt om honom som kanske inte alls stämmer! Kram på dig ♥ Gunilla