torsdag 22 januari 2015

Schemat fullt och skall man ge eller inte se dem alls

 
Liten roman, som sträcker sig över 4 dagar,

 
 
 
 
 
besök på Vårdcentralen och fest på
Tisdagsbullar.
 

 

 
 
 
 
Hejsan kära bloggvänner, det är ett tag sen Ni hörde av mig. Det har varit mycket på gång. Måndagen gick åt till matlagning. jag hade ju skrivit en nota till
sonen att handla hem. Det var det största Vitkålshuvud som jag jobbat med. Det blev Kåldolmar, Kålpuddingar, förvällning av kålblad att
användas till att stuva. Läste på recept hos Morberg,
han hade alltid i Philiadelfia ost i stuvningen , det måste jag prova. Det var måndagens arbete, på kvällen var det Idrottsgalan, mycket bra.
Tisdagen var det städning här, och göra rätt för sig med alla räkningar. TJO-Hej det är inte klokt jag
fick FYRTIOFYRA KRONOR i påökt på min pension.
Onsdagen var det dags för bakning igen.
Hålkakor och vetebullar, men nu hade jag nog tagit i
för det blev ryggvärk(får man skylla sig själv)
I dag torsdag skulle jag taga nya prover igen på
Vårdcentralen.  Vi var fullt i Färdtjänstbussen, alla
hade vi rullatorer.En dam i rullstol med, vid Konsum gick 3 personer av. Vid Vårdcentralen var det bara jag , men fel rullator var kvar.  Jag hade sagt till om
vilken som var min. Han vände med mig på en gång,
tillbaka till Konsum, och han kom tillbaka med min

egen rullator.
 Så är vid det som jag menar, skall man se dem eller inte. Vilket
"jäkla väder" i dag att sitta på en kudde och vinka med muggen.
Jaa jag kan inte gå förbi dem, jag skiter i om det är lurendrej eller inte. Det var första gången i dag också med Tisdagsbulle, jag köpte
och skulle festa när jag kom hem. Men när jag satt där i foajen  och
väntade på min bil, gick jag in och köpte 2 till. Har ett par rara
grannar som jag ringde till, de kom ner på en gång. När de gick
hem skulle jag äta middag, men då ringde min dotter och sa , sätt på kaffe vi har köpt Tisdagsbullar, så kan vi fika tillsammans.
De var hundvakt också till lilla Orwar, så fin kille
 
 
 
 
 
 
 
Han satt så fint, och fick en pytteliten klick. Min
dotter och jag pratade ett tag, mågen såg på
Handbollsmatchen Egypten-Sverige. När han kom ut
till oss trodde jag matchen var slut, vad bra sade jag
då kan jag se Gör om dig  på ettan Fy det var ju som att köra hem dem, det var bara halvlek.  Men de åkte hem, förlåt mig kära barn det var inte så jag menade.
Nu skall jag lägga mig i alla fall efter en lång och
innehållsrik dag, ha det så gott önskar Hajan....




5 kommentarer:

  1. Det var ingen fara vi har en tv vi med ;).
    Nu sitter vi och väntar på att granfällarna ska dyka upp. Vi har precis ätit frukost, så nu får dom komma. Vi har nästan 10- här nere nu. Bara att slita på sig kläder.
    Kram och jag hör av mig när det är klart.

    SvaraRadera
  2. Kikar in och önskar dig en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Stuvad vitkål - blev så sugen på det. Har nog inte ätit det sen jag var liten.
    Du är som ett flitigt bi du Hajan! Nu får du ägna helgen åt att vila.
    Önskar dig en lugn och skön helg!

    SvaraRadera
  4. MEN så du står i!! Värre än mig,men du verkar ha det trevligt i alla fall...Jaa jag tycker det är svårt att bara gå förbi men man kan ju inte ge alla pengar faktiskt!
    Vilken rimmare du är då!! Herregud va glad jag blev för rimmet hos mig idag kram Gunilla ♥

    SvaraRadera
  5. Jag blir så glad när du tittar in hos mig. Så roligt att läsa det du skriver. Massor att göra hela veckan, verkar du allt ha. Ja, det är svårt med alla dessa tiggare. Men svårast har nog de som sitter där med sina muggar. Jag har valt att se dem. Så himla många passerar jag ju inte varje dag att jag inte kan ge dem några kronor. Det är ju faktiskt våra medmänniskor som sitter där och ber om att få överleva.
    Ha nu en riktigt skön helg!

    Kramar från Åsa.

    SvaraRadera