lördag 31 januari 2015

På spåret på Fredag och Lördagen Vinterstdion o Globens konståkning..

Så underbart detta program är. Det är inte så mycket på kartan man skall vara kunnig. Man måste hänga med i berättelsen i denna kryptolek.
I går kväll var det ju tävling, emellan dessa par,
inför Semifinalen nästa vecka.
Ja inte emellan dessa två, de är ju domare här

Det var dessa fyra som tävlade, inför nästa fredag.
Där vann Elisabeth Söderström och Rönnlund med bara 1 poäng
över Göran Everdal och Helena Zweibergk.
Det var hårt men inte orättvist. Jag gillar Elisabeth det är så
många som gjort skoj om henne.
Det var ju lite kul för mig, för på fredagen kom min son och var
här ett tag Söndag kunde han inte, jätteroligt att han träffar
sina kompisar. Han fick Rotmos med sig hem och hembakade bullar.
I dag har jag haft det jättejobbigt jag har åkt skridskor på Globen.

Systrarna Helgesson kom 4 och 5 , så bra placering är länge sen vi hade. Jag tyckte det var jättetråkigt,
först bara ramlade alla, usch säger jag, som aldrig
gjort ett hopp med skridskor på.

Men systrarna Helgesson gjorde verkligen bra ifrån sig.


De som vann var 3 ryskor, ( förstås ) så jätteduktiga hur
bär de sig åt egentligen.
I kväll skall jag se Gladiatorerna för där är
Anna Lindberg, Mattias Sunneborn,  Sara Lumholdt
och Peter Magnusson med och tävlar i kväll.
Jag har en tisdagsbulle kvar som jag skall klämma i mig. Ja vi får se, det har börjat en ny kriminalserie
på ettan som heter Grantchester.
Ha en bra kväll Ni andra med.
 



6 kommentarer:

Maj sa...

Jag har också tittat på Konståkning. Fantastiska prestationer!
Trevlig helg önskar jag dig /M
ps.
......och rotmos, tror jag kommer att drömma om det....så gott det är!

Mamma C sa...

Här har målats och målats. Sedan har vi sett på en serie på Netflix. Ögonen står nästan i kors nu. Vi har även badat tunna. Men nu är det sängdags.
Kram på dig

Maria sa...

God morgon kära du!
Hoppas du fick en bra lördag, jag var ner till mor en sväng viket var trevligt. Tycker mycket om konståkning men tråkigt nog har jag missat våra svenska tjejer. Rotmos har jag, än så länge i pulverform, kan man ha julkorv till det kan det va gott tro. Kanske jag skulle äta det som söndagsmiddag. Söndagskram från Maria

Tummelisa sa...

Vi ser också på spåret, men vi hittar inte ofta till rätt ställe. De är så duktiga! Rotmos var ett tips,tack det var länge sedan vi hade.Brukar försöka få tag i rimmat kött till det, eller stekt fläsk. Gott!
Såg någon ny engelsk deckare med en präst och en polis igår. Var väl sådär, men bättre än inget.
Hoppas Du får en trevlig söndag. Nu reser vi till Gran Canaria om 12 dagar. Ska bli så skönt.
Kram Tummelisa

Mita sa...

Hej, det var ett tag sen jag var inne här. Överhuvudtaget är jag väldigt dålig på att blogga nu för tiden. men allt går ju upp och ner.
Vilken vinter vi har fått och mycket snö, så nu får man klaga på det,hehe...
På spåret gillar jag,fast jag tycker resmålen har blivit svårare att gissa rätt på. Men det blir väl så efter alla år som programmet har gått. Dom lättare har avverkats redan...
Konståkning är underbart vackert att titta på, och så roligt för dom svenska flickorna.Men ryssarna är då förbaskat överlägsna. Precis som norrmännen i skidor.
När jag tänker på rotmos blir jag hungrig. Men idag får vi äta rester av laxen från igår, det blir bra det också...
Kram och ha det gott♥

Änglarum sa...

Halloj Hajan! spelade in den nya serien,skall se den sedan,hoppas den var bra?! konståkning ser så tjusigt ut,tänk att sväva fram på isen...Hä vart det vardagsmat idag köttfärssås o spagetti hade ju småfolk på besök o de äter helst sådant :) ja det var gott.kram Jessica