söndag 25 januari 2015

Nu är det Jul igen

Nu är det Jul igen, nej, nej hittade bara en julmust

som var kvar i kylen. Visste inte vad jag skulle ha till middag i dag, gjorde Pytt i Panna på rester. Jättegott

Som Ni ser är rullatorn packad, sen äter jag i
vardagsrummet när jag bara är själv.
Jag gjorde något mer bra, bakade en kaka med allt
möjligt gott i. Hittade en liten påse, som blev över
efter Julglöggen. Mandel, russin hackade apelsinskal
allt åkte ner i kakan,titta så fin den blev

Man tager vad man haver, sade Kajsa Varg.
Den blev god också kan jag tala om.


Det var ett härligt gäng hos Calle Moreus i kväll. Det var 2 herrar Nilsson, Thommy och Ulf. De kunde sjunga vill jag lova, sen var det Jessika Andersson och Elisa. Det bästa i kväll tyckte jag var
Calle Moreus med O Sole Mio . För många år sen på Dee Geerhallen i Norrköping sjöng han den, vi trodde han bara mimade
vilken röst. Det var bra nu med, men han skojade ju till det lite
och Thommy Nilsson hjälpte till. Jag tänkte att ha den med i

inlägget, men jättedålig inspelning på You Tube, så den skippade jag.

Nu har Tulpanens dag varit och mina egna har nickat till. Dessa
fina har jag lånat från Google . Jag är nöjd med mina 2 dagar
har haft det riktigt skönt. Hag gjort precis hur jag vill, det är inte
för tidigt efter så många år.
Ni undrade hur jag visste att Ingemar Stenmark skulle vara med
på Lets Dance. Det har jag läst i både Aftonblade och Expressen
på datan. Det var många kända som skulle vara med.
Nu är det läggdags för mig
önskar Hajan.

10 kommentarer:

Maj sa...

Älskar julmust! Ska titta noga i mina skåp om jag också kan ha någon som blivit bortglömd!Hoppas vi får en ny fin vecka. Kram

Katta sa...

Pytt i panna och julmust låter verkligen gott :) Och så kaka på kaffet efteråt. Jag beundrar er som kan baka efter tager vad man haver principen det är jag helt klart sämst på. Ha en fin vecka, kram Katta

Annes vita rum sa...

Önskar dig en fin vecka goa Hajan!
kramiz

Snäckskalsdalen. sa...

Det är mysigt att äta framför tv:n, det gör vi ofta. Och att baka är kul. Och gott. Jaaaaa, vad dom kunde sjunga herrarna Nilsson! Vilka röster. Och Jessica är så söt och vän. Bra program i går.
Agneta kram

Änglarum sa...

Hej! Vilken smaskig kaka,och det bästa av allt att man tar vad man haver..tycker du har det mysigt Hajan,alltid några positiva ord från dig och trevlig tillvaro.ha det gott kram Jessica

LyckligaPraliner sa...

Jag hittade en kvarglömd julmust i helgen. In i kylen och sen drack vi. Men nu är det slut. Fast det blir ju en påsk.. Jag som inte ens gillar must så mycket tycker plötsligt att det är rätt gott. Hemmagjord pyttipanna är bäst. Har hört en del säga - spytt i panna, istället. Men det kan man ju inte mena om hemmagjord tycker jag.

Kram Ann-Louise

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så gott det såg ut med pyttipanna! Ja så gör min lille far också med rullatorn.Han kör allt möjligt på den! Kramis Gunilla

Mamma C sa...

Det brukar bli bra när man tager vad man haver hemma i skåpen. Kakan ser jättefin ut och var säkert supergod med.
Kramis

Ölandsvindar sa...

Men vad du håller i gång! Roligt! Det värsta som har hänt här de senaste dagarna är att batteriet i min klocka har tagit slut. Det dröjde några timmar innan jag upptäckte att tiden hade stannat!Och lilla mamma är tydligen plötsligt för frisk för att få ett rum på på ett boende, som hon helst av allt vill.NU ska hon snart hem till lägenheten igen med utökad tillsyn, hon som blir så orolig när det kommer in okända människor hela tiden. Vi får väl se hur det går.
Kram /Kerstin

Maria sa...

Ja där ser man vilken nytta man kan ha av en rullator. Jag hade en katt för många år sedan och han älskade att åka med mamma på hennes rullator. Mums kakan ser jätte god ut, synd att vi bor så långt ifrån varandra annars kunde jag ju bjudit in mig själv till dig på kaffe o god kaka eller hur. Nu skall jag snart ta en promenad till skogen i solskenet får passa på.
Ha en jätte fin kväll/kramizar