måndag 5 januari 2015

Fullmåne igen, vilken periodare

Hejsan på Er, det är ett bra tag sedan jag var här.
Nej jag har inte varit eller är sjuk, det har bara blivit så. Men som ni märkt har jag ju kommenterat hos er varje dag. Men nu börjar jag att undra, har vi inte
fullmåne för ofta. Han är ju som en stor fet ost och
lyser direkt in på mig, genom sovrumsfönstret.

 
I går kom ju Martina och min son på middag, De fick önska ,då
förstår ni att det blev Ugnsbakad lax. Den lilla gumman hade med
sig sådant hon vill ha till sin mat. Jaa mig gör det inget jag skulle
kunna äta det varannan dag, utan att ledsna,
Vi åt i köket, men sen var det ju skidåkning på TV och det
ville jag se också. Per åkte och handlade hem lite nya varor åt mig.
Sen avslutade vi med kaffet i vardagsrummet.
Kvällen avslutade jag med Så skall det låta, det var både
roligt och skön sång.
Jag tycker SVT visar så många bra repriser, såg ett underbart
program från Palladium, Robbie Williams vilken underhållning,
hans pappa var också med och sjöng.


 
Och nu bliver det Markurells i Vadköping. 
 
Det är Ewa Dahlbeck som är fru Markurell
Sonen spelas av Ulf Brunnberg. Det är så bra ,
Bara bra skådespelare med i detta speltakel. Jag vet
att jag kommer att trivas, med att få se om detta. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Klockan 17.15 kommer Hajan att sätta sig i kväll för att se
Markurells i Wadköping med den underbara Edvin Adolphsson
Det var 1968 när den serien gick sist. Men så bra det var och
vilka skådespelare. Det glömmer man ju aldrig. Tack SVT för detta. Nej jag får inget betalt från TV, men jag är och har varit
en TV nörd. Så kolla i kväll ni som kanske aldrig sett det.
Nu är det bråttom, nu skall jag till frissan, trivs inte med flätorna.

12 kommentarer:

Maj sa...

Vad bra att du skrev om M i Wadköping. Såg inte det när jag tittade på dagens program. Sen såg jag att det var Fröken Julie innan dess. Jag brukar nästan bara titta på kvällarna och detta var ju redan på em. Hoppas du blir nöjd med din nya frisyr Kram

cruella sa...

Hej, jag kommenterar inte så ofta, men nu har jag läst om din jul och nyåret och det låter så trevligt och mysigt med din familj! Gott nytt år! (Och sugen på pizza blev jag nu!)

Mamma C sa...

Hoppas du blev fin i håret nu när frissan varit hos dig. Här blir det nog någon film att titta på nu i kväll.
Kram Mamma C

Gunillasljusglimtar sa...

Hoppas du nöjd blev med frissan! Ska dit på torsdag ja'..Ja visst är det kul med gamla repriser,såg lite på Markurells.Men nu har ju jag o gubben myskväll idag läs bloggen får du se:) Kraam Gunilla

LyckligaPraliner sa...

Du måste skaffa en bra rullgardin som inte släpper in den den där osten genom fönstret. Jag älskar fullmåne och sover bra ändå. Eller ja, jag vet inte kanske, sover lite si och så då och då. Men inte sämre för att det är fullmåne. Hoppas du blev nöjd med din frissa! :)

Kram Ann-Louise

Anonym sa...

Fina bilder du tar. Älskar din blog. Kram Maria

Stolpåsgård sa...

Så snygg i håret du lär vara nu!!
Tack för en så fin kommentar hos mig och så tanke värd.
Ja tänk ett sånt ljus månen ger i natten!
Kram Sussi på Stolpås

lisashus sa...

Hej Hajan!
Jag ville bara önska dej en god fortsättning på nya året och önska den en fortsatt fin Trettonhelg!

Kramar
Lisa

Snäckskalsdalen. sa...

Joo, jag tycker också att det är fullmåne lite väl ofta, var tvungen att titta efter i kalendern om det var 2 ggr per månad, men nej....men den var stor och rund och fin och syntes den här gånge.
Robbie Williams är en riktig entertainer!
Agneta kram

Maria sa...

Det är bra med fullmånen för då blir de mycket ljusare ute, ja jag måste ju ut en sväng på kvällen med hunden. Hoppas bullbaket gick bra, tack för att du tyckte mitt bakande såg bra ut, jo tårtan blev jätte god. Mysigt att få besök av sonen och gott att få lite hjälp. Ja du ska veta att det är fint här jag bor och underbar natur att promenera i.
Ha det bra
Kramkram

Änglarum sa...

Hej hej! så skönt att bli till piffad i håret..det har ju en förmåga att bli långt emellanåt :)) skriver jag som har långt hår)skönt att återgå till det vanliga nu så man vet hur dagarna går hi hi .kram kram Jessica

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Ja M i Wadköping så mysigt. Härligt med frissan jag måste dit snart också.
Gott Nytt 2015 på dig nu.
Kram från Maria