torsdag 1 januari 2015

Då har vi 2015 , hoppas på ett bra år nu.

NYÅRSDAG  , och den får börja som alla andra sådana dagar.Med Nyårskonserten från Wien, det såg vi alltid min man och jag. Sen rantade ungarna in då var det
backhoppning. Och tänk det är samma program nu som då, men nu finns ingen gubbe och inga ungar heller. Gubben är borta och ungarna har egna ungar-
Jag hade gjort mig en enkel omelett, till konserten jag åt då.
Men det var fint och vacker musik som vanligt, men
det var upplagt på ett annat sätt, varför?
I går kväll hade jag gått och lagt mig ett tag, för jag
ville ju fira med Loa på Skansen, och man är ju inte 20 år längre. In kom en flicka från Hemtjänst
Gott Nytt År Harriet, sen tutades det , hon var väldigt
fin en plym nedstucken i sitt mörka hår.
De är så härliga, Julaftonsnatten kom de med Tomteluvor. Naturligtvis är de bara så här uppsluppna för oss som inte är så dåliga.
Det var fin underhållning, Perelli blir bara bättre och bättre. Loa läste jul Nyårsklockorna, men oj,oj
så dålig kritik han fått i dag.  Han läste för sent,
enligt pressen. Dåligt tycker jag, att inte man kan
hjälpa varandra de som uppträder. Då slipper det
att bliva sådana skriverier.
Nej kära vänner det enda JAG ÖNSKAR  är att det
skall bli ett bättre 2015, än vad 2014 var.
Nu skall jag in och ta en kopp kaffe till Backhoppningen, för den har redan börjat.
Ha det bra alla önskar TV,Nörden Hajan. Men
förlåt mig höll på att glömma och tacka.
Tacka för alla rara kommentarer, det värmer det här gamla tant hjärtat, skall ni veta.
Vi ses och hörs i år snart igen.

10 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa nu håller vi tummarna för ett riktigt bra nytt år!
Jaa tänkte på det med Loa också att han är väl inte själv som ska hålla i det.Dåligt att få kritik för det tycker jag!Vi ska slänga skräp nu efter julen,det behövs verkligen..Kram på dig Hajan,ett Gott Nytt till dig från mig ♥ Gunilla

Mamma C sa...

Hej hopp på det nya året. Nu har huset hos oss lagt sig till ro igen när alla har åkt hem. Nu ska jag krypa upp i soffan och bara va. För i morgon är det jobbardag.
Puss och kram

Snäckskalsdalen. sa...

God fortsättning!
Vad kul att dom kommer fr Hemtjänsten och skojsar till det! Sånt gillar vi.
Jag såg så klart Loa Falkman men jag förstår inte heller kritiken idag, men kanske babblades det för mycket där jag var så jag inte märkte det där med tiden. Nåja. Alla gör väl så gott dom kan. Och nyårskonserten är alltid fin.
Agneta kram

Änglarum sa...

Hej Hajan! hoppas på ett riktigt fint 2015 ✻ღϠ₡ღ✻ med många roliga saker o framförallt hälsan.kram Jessica

Tummelisa sa...

God fortsättning! Såg också Loa igår, men tyvärr tyckte vi inte att det var lika pampigt som det brukar.
Idag har vi "tjutit" nästan hela dagen. Sonen med familj flyttade till USA kl 08:00 i morse, det vill säga taxi till Arlanda hämtade dem då. Får se nu om de står ut i tre år som det är sagt.
Vi önskar dem lycka till, men är väldigt ledsna att vi inte kan ses så ofta.
Ha en fin torsdagskväll!
Kram Tummelisa

Maj sa...

Du missade väl inte "andra" delen av konserten. Ett tag tänkte jag att det var ett konstigt slut men sen kom ju fortsättningen med bla nyårshälsningen från orkestern och slutade som vanligt med att publiken klappade i takt (gjorde jag med) osv
Ja vi får båda hoppas på ett bättre år än 2014 Kram

Katta sa...

Jag skulle vilja tacka dig för alla varma rara kommentarer du ger, de är så uppskattade ska du veta :) Jag hoppas som du att 2015 kommer att bli ett bättre år än -14 som var ganska jobbigt och rörigt. Varm kram och ett riktigt fint 2015 önskar jag dig.

Maria sa...

God fortsättning goa Hajan. Hunden jag har, Seb, var lånehund från början men nu är han här för att stanna, ja det tror jag i alla fall. Trevligt att dom kom från hemtjänsten och önskade gott nytt. Har varit en promenad i skogen men idag e de inget vidare väder, blåst, blött å kallt.
Kramkram

Stolpås Gård sa...

God fortsättning på det nya året! Hoppas det blir friskt, bra och trevligt på alla vis!
Tänk vad tider förändras och vi med dem...vilket vi vill eller inte. Traditioner är härligt att ha tycker jag.
Kram Sussi på Stolpås

Ölandsvindar sa...

Trist att pressen ofta fokuserar på fel och misstag. Skit i om det blir några små missar och se till helheten istället.I dag på morgonen blev jag arg när jag läste en "förståsigpåares" kommentarer om kalabaliken i regeringen. Han skrev om alla inblandade men typiskt nog var det bara den kvinnliga moderatledaren som fick en släng för sitt utseende också.
Nu glömmer vi allt gnäll och håller tummarna för att 2015 blir ett jättebra år, värt att minnas!
Kram på dig Hajan! /Kerstin