söndag 21 december 2014

Redan 4-de Advent , liten familje träff


Det blev en liten men trevlig familjeträff i dag. Både min dotter och son ville komma i dag.
Jag sa , då kan vi väl äta tillsammans. så jag gjorde
Fläskkarre i Lergrytan. Skalade massor med potatis i går kväll, som jag gjorde Klyftpotatis av. Det liksom skötte sig självt.
Jag stekte för säkerhets skull också en Fläskfile.
 Vi tog en alkoholfri glögg till, eftersom alla körde bil.
Vi blev 6 st till bords, för en gammal god vän till min
man dök upp. Men maten var bortplockad då, men
han fick ju vara med på kaffet efter förstås.
 
Tyvärr blev det bara bild på son och barnbarn,
resten ville ej vara med på bild.
Lilla Martina hade med sig en jättefin Amaryllis i en
fin kruka. Min mans gode vän hade också en Amaryllis med. Jag älskar de blommorna, har alltid tyckt mycket om dem. Jag gjorde ett litet collage`
av bilderna i dag. I morgon skall jag upp tidigt och
baka vetebullar , plus mera Saffrans-skorpor till
Julaftonen. Sen skall jag packa alla 11 påsarna till
Julafton, med kakorna jag redan bakat.
Men det får Ni se nästa gång, eljest vet ju alla hur
det ser ut innan julafton. Nu skall jag ta mig en smörgås och en kopp kaffe.
Sen bliver det TV vet ej vad De har att bjuda på.
Vi hörs i morgon, natti,natti.

8 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig middagsbjudning. Lite kul att du fick oväntat besök och en fin julblomma.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Så trevligt det låter att familjen träffas hos dig och äter så god mat varje gång. Tycker du är så duktig med att baka,servera på vackert bord. få maten att se oerhört god ut mm. Ta inte ut dig nu med allt julstök inför den 24. Kram från Lyan

    SvaraRadera
  3. Hej!så trevligt ni har du o de dina..och herre jesus vad du är duktig som lagar mat o bakar o gott låter det som attan :) kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Mysigt med familjeträff,
    Hoppas din Julvecka blir mysig,
    En riktigt God Jul
    Önskar jag dej!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  5. God Jul önskar jag dig Hajan. Hoppas du får det riktigt gott och mysigt. Här har det nu äntligen kommit lite julsnö!

    SvaraRadera
  6. Hoppas nu lilla du att du får en underbar julhelg. Njut av din familj och ät god mat...och krama tomten.

    God Jul från Rantamor och Rantafar.

    SvaraRadera
  7. Nu tittar jag in och önskar dig en riktigt GOD JUL.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  8. Det var väl trevligt att ha de sina runt sig, tror dom uppskattade mammas mat. Skickar många kramar till dig och Önskar dig en God Jul/Maria

    SvaraRadera